Termin | Efterår-vinter 2005-2006 |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | STX |
Fag og niveau | Engelsk, B |
Lærere | Mette Lezuik Hansen |
Hold | 2005 En/k |
Beskrivelse | Ingen |
Sidst opdateret |
Indhold |
Kernestof: Johansen og Kierkegaard: Grundbog i engelsk grammatik 1, s. 7-8, 38-39 Noter og arbejdspapirer |
Omfang | 4 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionBasisgrammatik-forløbet har til formål at bygge bro fra grammatikundervisningen i folkeskolen til gymnasieskolens tilsvarende. Eleverne skal have indbygget skærpet opmærksomhed i skrift såvel som i tale omkring basale grammtiske problemstillinger. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Kernestof: Putting on the Style, Vadmand et. al., Gyldendal, Kbh 1985, ss.30-32, 38-39, 52, 54-55, 64, 78-79, 85 Lærernoter |
Omfang | 6 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Formålet er tre-delt: dels at præsentere eleverne for 3 britiske ungdomskulturer, dels at bevidstgøre dem om deres egen indgåen og/eller holdning til de ungdomskulturer, der er en del af deres ungdomsliv.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Vukosa, Wendy: "As 14m Africans face death by starvation..." og ""food giants are sued for 'making people fat'" in Context,Engberg-Pedersen et. al, Gyldendal 2005 Revill, Jo: Kids' TV gets green light to plug junk food" in Contexts,Engberg-Pedersen et. al, Gyldendal 2005 Rosenvold og Bühlmann: "A New Entrance", Systime 2002, s.176-178 Lærernoter |
Omfang | 6 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionAt kunne genkende, beskrive og reproducere artikelgenren. At opbygge ordforråd, som sætter eleverne i stand til at diskutere de samfundsforhold, de læste artikler omhandler. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Kernestof: Fell, Alison: "The Shining Mountain" in "Contexts", Engberg-Pedersen et. al, Gyldendal 2005 Plemmons, Michael: "Noel" in "Texting -First year Fiction", Egebjerg et. al, Systime 2005 Carver, Raymond: "Popular Mechanisms" in "What We Talk About When We Talk About Love", Vintage, New York 1989 Supplerende stof: Kvium, Michael: Maleri, Europæisk Eksperimentalbillede (Før 1993), Gengivet i "Dansk Kunst ´94", Fogtdal Noter og arbejdspapirer |
Omfang | 8 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionAt stifte bekendtskab med novellens særlige genretræk, og at kunne genkende disse. At bevæge sig fra redegørelse over analyse til fortolkning, og herved bevidstgøre eleverne om taksonomiske begrebsforskelle. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|