Termin | 2008 |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | STX |
Fag og niveau | Idræt, C |
Lærere | Bjarne Jeppesen |
Hold | 2005 id/ky-1 |
Beskrivelse | Ingen |
Sidst opdateret | 2008-04-30 |
Indhold |
Introduktion til boldspilsfærdigheder/sammenspil - (ved hjælp af tre spil med forskelligt 'redskab': ultimate, kurvebold og touch rugby |
Omfang | 6 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Eleverne skal som resultat af forløbet:
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Eleverne skal løbe 4 O-løb med stigende sværhedsgradOrganisering: Dels løb i grupper (sammensat ud fra forskellige kriterier), dels individuelt. Teori integreres. |
Omfang | 6 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Eleverne skal som resultat af forløbet:
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Eleverne introduceres til forskellige grundtræningsmetoder (i teori og praksis) |
Omfang | 8 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionAt arbejde med forskellige aspekter inden for sundhed: Kondition og puls, herunder udførelse af test til måling af eget konditionsniveau. Blive bekendt med og gennemføre konditionsfrremmende aktiiteter. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Introduktion til bevægelse til musik. Folkedans, Cha-cha-cha og Lanciers. |
Omfang | 10 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionOpnå basalt kendskab til og analyse af musik som redskab og virkemiddel i idrætten. Arbejde med dans og bevægelser til musik. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold | |
Omfang | 5 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold | |
Omfang | 6 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionUdvikle, afvikle og evaluere en disciplin efter eget valg |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Wolf m.fl.: C-det er idræt, Gyldendal 2005,s. 31-53 + materialesamling på nettet |
Omfang | 14 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Jf. Bekendtgørelsen
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold | |
Omfang | 6 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Airtrack mm |
Omfang | 6 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|