» Undervisningsbeskrivelser for Sct. Knuds Gymnasium » Idræt, 2005 id/ky-2 studieretningsforløb i 1. g

Idræt, 2005 id/ky-2 studieretningsforløb i 1. g

Termin Sommer 2006
Institution Sct. Knuds Gymnasium
Uddannelse STX
Fag og niveau Idræt, C
Lærere Lene Marie Andersen
Bjarne Jeppesen
Anne-Marie Nordtorp
Hold 2005 id/ky-2
Beskrivelse Ingen
Sidst opdateret 2007-04-25

Fitness-en sund krop

Indhold
Omfang 8
Særlige fokuspunkter

Faglige mål

  • Basale bevægelser
  • Forbedring af egen træningstilstand
  • Kropsbevidsthed
  • Opvarmningsprogram, grundtræningsprogram og enkle fysiologiske test

Almene mål

  • Forskellige arbejdsformer
  • Selvstændigt arbejde

Progression


At arbejde med forskellige aspekter inden for sundhed: Kondition og puls, herunder udførelse af test til måling af eget konditionsniveau. Blive bekendt med og gennemføre konditionsfrremmende aktiiteter.

Væsentlige arbejdsformer

Produkter

  • Fremførelse
  • Fysisk produkt

Arbejdsformer

  • Forelæsning/foredrag
  • Gruppearbejde
  • Individuelt arbejde
  • Pararbejde

Rytmehans og dans

Indhold
Omfang 7
Særlige fokuspunkter

Faglige mål

  • Basale bevægelser
  • Kropsbevidsthed
  • Området musik og dans
  • Samarbejdsevne

Almene mål

  • Forskellige arbejdsformer
  • Selvstændigt arbejde

Progression

Opnå basalt kendskab til og analyse af musik som redskab og virkemiddel i idrætten. Arbejde med dans og bevægelser til musik.

Væsentlige arbejdsformer

Produkter

  • Fremførelse
  • Fysisk produkt

Arbejdsformer

  • Gruppearbejde
  • Individuelt arbejde
  • Klasseundervisning
  • Pararbejde

Introduktion til holdspil (indendørs)

Indhold
Omfang 5
Særlige fokuspunkter

Faglige mål

  • Basale bevægelser
  • Beherske bevægelser inden for området bold
  • Samarbejdsevne

Almene mål

Progression

Væsentlige arbejdsformer

Produkter

Arbejdsformer

  • Gruppearbejde
  • Individuelt arbejde
  • Klasseundervisning
  • Pararbejde

Opvarmning

Indhold Idræt C - teori i praksis, pp. 90-95
Omfang 11
Særlige fokuspunkter

Faglige mål

  • Basale bevægelser
  • Kropsbevidsthed
  • Opvarmningsprogram, grundtræningsprogram og enkle fysiologiske test
  • Samarbejdsevne

Almene mål

  • Forskellige arbejdsformer
  • Teori/metode

Progression

At eleverne forstår betydningen af opvarmning før en fysisk aktivitet.
At eleverne med inddragelse af musik kan udarbejde eget opvarmningsprogram, der tilgodeser målgruppen.

Væsentlige arbejdsformer

Produkter

  • Fremførelse
  • Skriftligt produkt

Arbejdsformer

  • Gruppearbejde
  • Klasseundervisning

Opvarmningsprogram.

Indhold
Omfang 11
Særlige fokuspunkter

Faglige mål

Almene mål

Progression

Væsentlige arbejdsformer

Produkter

Arbejdsformer