| Termin | Sommer 2008 |
| Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
| Uddannelse | STX |
| Fag og niveau | Idræt, C |
| Lærere | Kirsten Bøegh From |
| Hold | 2005 id/nz-2 |
| Beskrivelse | Ingen |
| Sidst opdateret | 2008-05-02 |
| Indhold |
Idræt C - teori i praksis, pp. 90-95 |
| Omfang | 12 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
At eleverne forstår betydningen af opvarmning før en fysisk aktivitet.
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Små bolde til diverse spil (softball, langbold og krolf) |
| Omfang | 9 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
At eleverne bliver bedre til at beherske kaste/gribe-teknikker.
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold | |
| Omfang | 15 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionDer arbejdes med de grundliggende færdigheder indenfor spillene, såvel tekniske som taktiske færdigheder. Fokus på sammenspil. |
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Erik og lotte Tybjerg Pedersen, Krop og Træning, |
| Omfang | 11 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionDer arbejdes med de tre idrætter med fokus på udarbejdelse af et træningsprogram i forbindelse med den idræt, man beskæftiger sig med. |
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Wolf m.fl.: C-det er idræt, Gyldendal 2005,s. 31-53 + materialesamling på nettet |
| Omfang | 18 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionJf. Bekendtgørelsen |
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold | |
| Omfang | 15 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionDer arbejdes med de grundliggende færdigheder indenfor de tre boldspil, såvel tekniske som taktiske. Fokus på sammenspil. |
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold | |
| Omfang | 6 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionDer arbejdes med at videreudvikle tekniske og taktiske færdigheder. Basket: fokus på boldkontakt, driblinger, to-håndsafleveringer, grundskud.Spil med joker, Zoneopdækning. Volley: fokus på grundslagene, serv og smash samt bevægelse på banen. |
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold | |
| Omfang | 8 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionDer arbejdes nmed forskellige ekspressive øvelser og aktiviteter, med fokus på rum, planer osv. i forbindelse med frie og ikke koreograferede bevægelser |
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold | |
| Omfang | 4.5 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionFodbold: fysik, teknik, taktik.Fokus: d,riblinger, spilbarhed, aerob træning |
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|