Termin | sommer 2008 |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | STX |
Fag og niveau | Idræt, C |
Lærere | Berit Waagner Nielsen |
Hold | 2005 id/x-2 |
Beskrivelse | Ingen |
Sidst opdateret | 2008-04-30 |
Indhold | |
Omfang | 6 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Eleverne skal som resultat af forløbet:
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold | |
Omfang | 6 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Eleverne skal som resultat af forløbet:
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Øvelsesvejledning |
Omfang | 6 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
At arbejde med forskellige aspekter inden for sundhed: Kondition, styrke og bevægelighed. Herunder udførelse af test mhb. på vurdering af eget konditionsniveau. Blive bekendt med og gennemføre konditionsfremmende aktiviteter.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold | |
Omfang | 8 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Opnå basalt kendskab til og analyse af musik som redskab og virkemiddel i idrætten. Arbejde med dans og bevægelser til musik.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Idræt C - teori i praksis, pp. 90-95 |
Omfang | 9 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
At eleverne forstår betydningen af opvarmning før en fysisk aktivitet.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold | |
Omfang | 11 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
-At få en god spilopfattelse og -oplevelse som grundlag for senere udvikling af spilforståelse.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Video: Da sporten kom til Danmark (DIF). |
Omfang | 9 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
INDHOLD: Gamle lege, svensk gymnastik, fra folkefodbold til moderne fodbold.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Grupperne søger selv efter materialer til deres emne. |
Omfang | 9 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionMÅL: Eleverne skal gennem forløbet opnå et basalt kendskab til grundtræningens elementer, samt et dybere kendskab til et område efter eget valg |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold | |
Omfang | 11 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionMÅL: Eleverne skal gennem forløbet lære forskellige danse at kende, samt udvikle deres kropsbevidsthed gennem koreografiske udfordringer. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold | |
Omfang | 8 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionEleverne skal gennem forløbet forbedre deres tekniske færdigheder gennem målrettet teknisk træning. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold | |
Omfang | 9 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionMålet med forløbet er , at eleverne lærer rigtig slagteknik samt forstår og anvender taktiske elementer af spillene. Desuden fokuseres der på transfer spillene imellem. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Wolf m.fl.: C-det er idræt, Gyldendal 2005,s. 31-53 + materialesamling på nettet |
Omfang | 14 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionJf. Bekendtgørelsen |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold | |
Omfang | 8 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionHvorledes placerer jeg mig, så jeg gør mig spilbar og hvorledes overskuer jeg banen, så jeg placerer jeg mig, hvor jeg har mulighed for at spille de andre? Målet er at lære dette. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold | |
Omfang | 8 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionMålet med forløbet er at blive bevidst om egne ressourcer ifht. emnet "musik og bevægelse", samt arbejde med og forstå nyttigheden af en rytmisk interpersonel kompetence. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|