» Undervisningsbeskrivelser for Sct. Knuds Gymnasium » Idræt, 2006-8-1 id/du grundforløb

Idræt, 2006-8-1 id/du grundforløb

Termin Vinter 2006
Institution Sct. Knuds Gymnasium
Uddannelse STX
Fag og niveau Idræt, C
Lærere Rasmus Mejldal m.fl.
Hold 2006-8-1 id/du-1 (3du id/1)
Beskrivelse Ingen
Sidst opdateret 2007-08-01

Bold - en holdpræstation

Indhold
Omfang 6
Særlige fokuspunkter

Faglige mål

  • Beherske bevægelser inden for området bold
  • Samarbejdsevne
  • Tekniske idrætter

Almene mål

  • Gruppearbejde

Progression

Eleverne skal som resultat af forløbet:

Beherske grundlæggende tekniske færdigheder
Kunne forstå og redegøre for, hvordan deres tekniske færdigheder kan udvikles og forbedres gennem målrettet teknisk træning.
Have kendskab til deres egne muligheder og begrænsninger i boldspil.

Væsentlige arbejdsformer

Produkter

Arbejdsformer

  • Gruppearbejde
  • Pararbejde

O-løb – lær at finde vej

Indhold Eget materiale om kortlæsning og brug af kompas
Omfang 6
Særlige fokuspunkter

Faglige mål

  • Forbedring af egen træningstilstand
  • Tekniske idrætter

Almene mål

  • Teori/metode

Progression

Eleverne skal som resultat af forløbet:
- kunne læse et o-løbskort med henblik på størrelsesforhold, signaturer mm
- kunne løbe et o-løb efter hensigtsmæssige overvejelser, i grupper og individuelt.

Væsentlige arbejdsformer

Produkter

  • Fysisk produkt

Arbejdsformer

  • Individuelt arbejde
  • Pararbejde

Fitness-en sund krop

Indhold Øvelsesvejledning
Omfang 6
Særlige fokuspunkter

Faglige mål

  • Forbedring af egen træningstilstand
  • Idrættens discipliner og træning
  • Kropsbevidsthed
  • Samarbejdsevne

Almene mål

  • Forskellige arbejdsformer
  • Selvstændigt arbejde

Progression

At arbejde med forskellige aspekter inden for sundhed: Kondition, styrke og bevægelighed. Herunder udførelse af test mhb. på vurdering af eget konditionsniveau. Blive bekendt med og gennemføre konditionsfremmende aktiviteter.

Væsentlige arbejdsformer

Produkter

Arbejdsformer

  • Gruppearbejde
  • Individuelt arbejde
  • Klasseundervisning
  • Pararbejde

Rytmehans og dans

Indhold
Omfang 8
Særlige fokuspunkter

Faglige mål

  • Basale bevægelser
  • Kropsbevidsthed
  • Området musik og dans
  • Samarbejdsevne

Almene mål

  • Forskellige arbejdsformer
  • Selvstændigt arbejde
  • Teori/metode

Progression

Opnå basalt kendskab til og analyse af musik som redskab og virkemiddel i idrætten. Arbejde med dans og bevægelser til musik.

Væsentlige arbejdsformer

Produkter

  • Fysisk produkt

Arbejdsformer

  • Gruppearbejde
  • Klasseundervisning
  • Pararbejde