» Undervisningsbeskrivelser for Sct. Knuds Gymnasium » Idræt, 2007-8-1 id/am-1 (1am id/1) grundforløb

Idræt, 2007-8-1 id/am-1 (1am id/1) grundforløb

Termin 2007 -2008
Institution Sct. Knuds Gymnasium
Uddannelse STX
Fag og niveau Idræt, C
Lærere Anne-Marie Nordtop
Henrik Søgaard Hansen
Poul Sørensen
Hold 2007-8-1 id/am-1 (2am id/1)
Beskrivelse

Grundforløb med forskelligartede idrætsdiscipliner.

Sidst opdateret 2008-04-30

Oversigt over gennemførte undervisningsforløb

"Bolden i spil"

Indhold
Omfang 8
Særlige fokuspunkter

Faglige mål

  • Beherske bevægelser inden for området bold
  • Samarbejdsevne

Almene mål

Progression

Introduktion til spil med bold

Væsentlige arbejdsformer

Produkter

Arbejdsformer

AT 1 Fedme

Indhold

Chris Macdonald: ’Drop BMI’   ’Politiken’ 11. 2. 2007

 ’Konditionstabel –Hvad er et godt kondital?’  www.motion-online.dk

 Poul Sørensen: ’Teambuilding’  Spørgeguide 2007

Omfang 30
Særlige fokuspunkter

Faglige mål

Almene mål

Progression

Udføre fysiologisk test (bib-test)

Kendskab til natur- og sundhedsvidenskabelige samt humanistiske og samfundsvidenskabelige begreber om træning, livsstil og idrætsvaner

Væsentlige arbejdsformer

Produkter

Arbejdsformer

O-løb – lær at finde vej '07

Indhold

Eget materiale, O-løbskort over Hunderup skoven

Omfang 7.5
Særlige fokuspunkter

Faglige mål

  • Forbedring af egen træningstilstand
  • Idrættens discipliner og træning

Almene mål

  • Gruppearbejde

Progression

Eleverne skal som resultat af forløbet:
- kunne læse et o-løbskort med henblik på størrelsesforhold, signaturer mm
- kunne løbe et o-løb efter hensigtsmæssige overvejelser, i grupper.

Væsentlige arbejdsformer

Produkter

  • Fysisk produkt

Arbejdsformer

  • Gruppearbejde
  • Pararbejde

Rytmehans og dans '07

Indhold

Musik fra de forskellige genre.

Omfang 6.0
Særlige fokuspunkter

Faglige mål

Almene mål

  • Forskellige arbejdsformer
  • Selvstændigt arbejde
  • Teori/metode

Progression

Arbejde med dans og musik. Opnå basalt kendskab til forskellige danse og kropsudtryk fra dansens historie. Kendskab til musik som redskab og virkemiddel i idrætten.

Væsentlige arbejdsformer

Produkter

  • Fremførelse
  • Fysisk produkt

Arbejdsformer

  • Gruppearbejde
  • Klasseundervisning
  • Pararbejde