| Termin | Efterår 2007 |
| Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
| Uddannelse | STX |
| Fag og niveau | Idræt, C |
| Lærere |
Mette Foldager
Bjarne Jeppesen Poul Sørensen |
| Hold | 2007-8-1 id/bu-1 (2bu id/1) |
| Beskrivelse | Grundforløb med forskelligartede discipliner |
| Sidst opdateret | 2007-12-30 |
| Indhold |
Clive Gifford: ’Doping og sport’, afsnittet ’Iltforøgende doping’, s. 24-25. Forlaget Flachs 2004 ’Konditalstabel – Hvad er et godt kondital?’ www.motion-online.dk Thomas Møller Kristensen: ’Et svært budskab’ 3.8.2007 http://jp.dk/morgenavisen/sport/article 1028895.ece Troels Wolf m. fl.: ’Kap 2: Kønsforskelle i kredsløbskondition Idræt C – supplerende artikler’ www.idraet-gyldendal.dk 2005 |
| Omfang | 30 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Udføre enkel fysiologisk test (Bib-test)
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Partibold, fodbold,ultimate |
| Omfang | 9 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionFra enkle sammenspil teknisk og taktisk, til mere udfordrende holdboldspil. |
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Eget materiale om kortlæsning og brug af kompas |
| Omfang | 6 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Eleverne skal som resultat af forløbet:
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold | |
| Omfang | 8 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Opnå basalt kendskab til og analyse af musik som redskab og virkemiddel i idrætten. Arbejde med dans og bevægelser til musik.
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|