» Undervisningsbeskrivelser for Sct. Knuds Gymnasium » Idræt, 2007 id/hj-1 (1hj id/1) grundforløb

Idræt, 2007 id/hj-1 (1hj id/1) grundforløb

Termin Efterår 2007
Institution Sct. Knuds Gymnasium
Uddannelse STX
Fag og niveau Idræt, C
Lærere Ingeborg Flindt
Henrik Sørensen
Øjvind Breum Danielsen
Hold 2007-8-1 id/hj-1 (2hj id/1)
Beskrivelse Ingen
Sidst opdateret 2007-12-19

Holdbold Ude Intro

Indhold

Kurvebold, fodbold, ultimate

Omfang 9
Særlige fokuspunkter

Faglige mål

  • Basale bevægelser
  • Beherske bevægelser inden for området bold
  • Samarbejdsevne

Almene mål

Progression

Fra enkle sammenspil teknisk og taktisk, til mere udfordrende holdboldspil.

Væsentlige arbejdsformer

Produkter

Arbejdsformer

AT 1 Idrætsdelen

Indhold

IDRÆT:

Introduktion til AT1 (elevkopi).

Teambuildingøv. i sal - klasserumskultur, samt samarbejdsøvelsen "skibsforlis".

Gyldendals studiebog kap.7. Samarbejde og klasserumskultur, s. 78-89

Krop og sundhed, bl.a. testning Claus Estrup mfl. Idræt C - s 61-66, 79-120

Omfang 30
Særlige fokuspunkter

Faglige mål

Almene mål

Progression

Væsentlige arbejdsformer

Produkter

Arbejdsformer

O-løb – lær at finde vej '07

Indhold

Eget materiale, O-løbskort over Hunderup skoven

Omfang 6
Særlige fokuspunkter

Faglige mål

  • Forbedring af egen træningstilstand

Almene mål

  • Gruppearbejde

Progression

Eleverne skal som resultat af forløbet:
- kunne læse et o-løbskort med henblik på størrelsesforhold, signaturer mm
- kunne løbe et o-løb efter hensigtsmæssige overvejelser, i grupper.

Væsentlige arbejdsformer

Produkter

  • Fysisk produkt

Arbejdsformer

  • Gruppearbejde
  • Pararbejde

Rytmehans og dans '07

Indhold

Musik fra de forskellige genre.

Omfang 7.5
Særlige fokuspunkter

Faglige mål

Almene mål

  • Forskellige arbejdsformer
  • Selvstændigt arbejde
  • Teori/metode

Progression

Arbejde med dans og musik. Opnå basalt kendskab til forskellige danse og kropsudtryk fra dansens historie. Kendskab til musik som redskab og virkemiddel i idrætten.

Væsentlige arbejdsformer

Produkter

  • Fremførelse
  • Fysisk produkt

Arbejdsformer

  • Gruppearbejde
  • Klasseundervisning
  • Pararbejde