Termin | Sommer 2008 |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | STX |
Fag og niveau | Idræt, C |
Lærere |
Øjvind Breum Danielsen
Poul Sørensen Lene Andersen |
Hold | 2007-8-1 id/ky-1 (2k id/1) |
Beskrivelse | Ingen |
Sidst opdateret | 2008-04-29 |
Indhold |
Kurvebold, fodbold, M-bold |
Omfang | 9 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionFra enkle sammenspil teknisk og taktisk, til mere udfordrende holdboldspil. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
IDRÆT: Introduktion til AT1 (elevkopi). Teambuildingøv. i sal - klasserumskultur, samt samarbejdsøvelsen "skibsforlis". Gyldendals studiebog kap.7. Samarbejde og klasserumskultur, s. 78-89 Informationssøgning: den sunde krop Introduktion til PowerPoint Videnskabsteori Keld B. Jessen (red.): Indsigt og udsyn kap. 2, s. 18-27. |
Omfang | 30 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Eget materiale, O-løbskort over Hunderup skoven |
Omfang | 6 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Eleverne skal som resultat af forløbet:
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Musik fra de forskellige genre. |
Omfang | 9 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionArbejde med dans og musik. Opnå basalt kendskab til forskellige danse og kropsudtryk fra dansens historie. Kendskab til musik som redskab og virkemiddel i idrætten. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Troels Wolf m.fl.: C - det er idræt. Gyldendal, 2005, s. 22-30 |
Omfang | 9 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
At eleverne forstår betydningen af opvarmning før en fysisk aktivitet.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold | |
Omfang | 9 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionAt eleverne forbedrer deres tekniske og taktiske evner i boldspil generelt. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|