Termin | Sommer 2008 |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | STX |
Fag og niveau | Idræt, B |
Lærere |
Øjvind Breum Danielsen
Kirsten Bøegh From |
Hold | 2007-08-01 Id/v (2v Id) |
Beskrivelse | Ingen |
Sidst opdateret | 2008-04-29 |
Indhold |
Fodbold Langbold |
Omfang | 6 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Egne ark om kortlæsning og kompasbrug |
Omfang | 6 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Eleverne skal som resultat af forløbet:
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold | |
Omfang | 3 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progressionat eleverne får indblik i de færdigheder som volleyball kræver så de dermed er bevidste om deres udgangspunkt for progession i et senere forløb. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Musik fra de forskellige genre. |
Omfang | 7.5 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionArbejde med dans og musik. Opnå basalt kendskab til forskellige danse og kropsudtryk fra dansens historie. Kendskab til musik som redskab og virkemiddel i idrætten. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Trols Wolf m.fl.: C - det er idræt. Gyldendal, 2005, s. 12-30, 40-41. |
Omfang | 18 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
At eleverne forstår betydningen af opvarmning før en fysisk aktivitet.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Torben Hansen m.fl.: Volleyvideo med de basale slag. Fra Sportsmedia. |
Omfang | 10.5 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
At eleverne via teambuilding - her kaldet teambold - erfarer gruppens potentialer i et boldspil som volleyball. Hvordan bliver vi bedre? Det er omdrejningpunktet. Herunder indgår kendskab til egne og andres stærke/svage sider for der ud fra at kunne optimere gruppens præstation.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|