Termin | 2008 sommereksamen |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | STX |
Fag og niveau | Engelsk, A |
Lærere | Jette Høj-Larsen |
Hold | 2005 EN/n |
Beskrivelse | Ingen |
Sidst opdateret | 2006-09-06 |
Indhold |
7 forskellige short short stories |
Omfang | 3 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionStørre selvstændighed og krav om ansvarlighed for fremlæggelse. Eleverne tvinges til at bruge basale analysefærdigheder, som er oparbejdet i 1. semester. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Grundbog i engelsk grammatik 1, kap. 2 |
Omfang | 2 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
"Who?" af Fay Weldon "A Fable" af Robert Fox, i The Lift, Kai Alsing-Børgesen et al, Gyldendal "The Woman Who Married Clark Gable" af Sean O´Faolain, i Over the Rainbow, A. Fogh et al, Gyldendal "Summer Madness" af Elaine Gibson i samme "A Red Red Rose" af Robert Burns "Call it a Good Marriage" af Robert Graves "Jenny Kissed Me" af James Henry Leigh Hunt "To His Coy Mistress" af Andrew Marvell Diverse reklamer |
Omfang | 12 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionMålet har været at give eleverne flere redskaber til tekstanalysen, større udfordringer og krav til argumentationen og til at kunne se og karakterisere særlige træk i teksterne. Desuden større psykologisk nuanceringsgrad. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
VISL på internettet Test |
Omfang | 1 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionGrammatiske færdigheder |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Grundbog i engelsk grammatik 1, kap. 3 |
Omfang | 3 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionGrammatiske færdigheder |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Inklusiv materiale fra AT6 "The Frontier Tradition" af Billington, fra Facts & Fiction 2, P.Kjeldsen et al, GAD "The Declaration of Independence" uddrag, webmateriale "The American Constitution, Amendment XIV" webmateriale "The Pledge of Allegiance to the American Flag", webmateriale "One Friday Morning" af Langston Hughes, fra Nine American Short Stories, ... "Babbitt" uddrag af Sinclair Lewis, fra American Literature 4 themes, Lee Davis et al, Gyldendal "Snakes and Ladders", fra The Economist, 27.maj 2006 |
Omfang | 10 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionAt kunne sammenholde en historisk og kulturel udvikling og se samspillet mellem disse. At kunne sætte litteratur ind i et større perspektiv og øve sig i selvstændig kritisk stillingtagen. Sidst i forløbet skal eleverne selv kunne bruge det, de har lært, til at analysere tekster uden lærerstyring. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|