Termin | Sommer 2008 |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | STX |
Fag og niveau | Kemi, B |
Lærere | Poul Elmelund |
Hold | 2007-01-01 Ke/j |
Beskrivelse |
Prøveform a er valgt. |
Sidst opdateret | 2008-04-26 |
Indhold |
KEMI2000C-NIVEAU: Øvelser:
Flammefarver Antal atomer i din autograf
|
Omfang | 30 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
"Kemi 2000C" Mygind 1994 Syre-base kemi s. 120-133 Bindinger s.61-72 Indledende org. kemi s. 76-98 Olie i samarbejde med samfundsfag. s. 98-104m Ekstensivt læsning Noter "olie og gas i Danmark, 3 produktion, 4 forbrug" Øvelser:
Undersøgelse af syre-baseindikatorer(tryllefarver) Syre-baseindikatorer og kulsyre Reaktion syre + base Bestemmelse af eddikesyreindholdet i husholddningseddike(kolorimetrisk og potentiometrisk titrering) Substitution Additionsreaktion Forbrænding af ethyn Fraktioneret destillation af råolie Cracking af råolieproduktolie Gaschromatografisk analyse af produkt fra crackings |
Omfang | 30 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
"Kemi 2000C" Mygind, Haase, 1994 Redoxkemi s.134-156m "Kemi 2000B" Mygind Haase 1995 Reaktionshastighed s. 9-23 Ligevægt s. 24-41 Syre-base kemi s. 42-61 org- kemi s. 124-139 Øvelser:
Bestemmelse af kaliumpermanganat-koncentrationen Bestemmelse af jernimdholdet i ståluld Titrering af phosphorsyre og phosphorsyreindholdet i Cola Cobalt(II)komplekser Bestemmelse af reaktionshastighed ved syntese af Br2 Reaktion mellem thiosulfat og syre |
Omfang | 51 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
"Kemi 2000B" Mygind, Haase 1995 Organisk kemi s. 139-160ø, 194-199 Uorg. kemi 200-205n Miljøproblemer 235-249 Øvelser:
Oxidation af alkohol med dichromat Påvisning af carbonylforbindelser Tollensprøve Benzoesyresyntese Organisk stofidentifikation Undersøgelse af forbrændingsprodukter
|
Omfang | 49 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|