Termin | Vinter 2005 |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | STX |
Fag og niveau | Matematik, B |
Lærere | Ulla Andersen |
Hold | 2005 Ma/v |
Beskrivelse | Ingen |
Sidst opdateret | 2007-04-30 |
Indhold |
Lærebog: Forlaget Hax, Vejen til Matematik AB1, 1. udgave 2005. s. 7-10, 12-32, 39-42m, 48-56. |
Omfang | 9 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Sikre sig en god basis for det videre arbejde i matematik samt et fælles sprog. Opnå grundlæggende regnefærdigheder. "Bogstavregning".
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Forlaget HAX: Vejen til Matematik AB1, 1. udgave 2005,s. 62-82, 88-89. |
Omfang | 11 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
variabelsammenhænge - at kende afhængig og uafhængig variabel, afbildning i koordinatsystem, lineær sammenhæng (metoder til bestemmelse af a og b) og matematisk model.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
”Grundbog i matematik”, Thomas Hebsgaard & Hans Sloth, s. 222-227, 245-247. |
Omfang | 5 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionIndførelse i matemetisk skrivemåde. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
”Vejen til matematik C”, Knud Erik Nielsen & Esper Fogh, s. 144-164 |
Omfang | 9 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionFormulere og anvende matematisk teori. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Matematikforlaget: Thomas Vils Pedersen: Vækst, s. 1-40 "Vejen til matematik AB1", Knud Erik Nielsen og Esper Fogh, HAX 2005, 1. udgave, s. 182-197, 202-217, 220-231. |
Omfang | 14 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Anvendelse af funktionsbegrebet samt opstilling og kontrol af simple modeller, grafiske fremstillinger i papir- & IT-form
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
"Vejen til matematik AB1", Knud Erik Nielsen og Esper Fogh, HAX 2005, 1. udgave, s. 156-175 |
Omfang | 12 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionAt kende og kunne anvende funktionsbegrebet. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|