| Termin | Sommer 2007 |
| Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
| Uddannelse | STX |
| Fag og niveau | Matematik, B |
| Lærere | Henrik Svendsen |
| Hold | 2006-08-01 Ma/2 |
| Beskrivelse | Ingen |
| Sidst opdateret | 2007-04-25 |
| Indhold |
Knud Erik Nielsen & Esper Fogh: "Vejen til matematik AB1", s. 24-26, s. 33-38, s. 41-45 |
| Omfang | 9 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Eleverne skal kunne reducere simple symbolske udtryk, hvor de nævnte regneregler skal bruges.
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Knud Erik Nielsen & Esper Fogh: "Vejen til Matematik AB1", s. 156-175. |
| Omfang | 10.5 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Eleverne kan forstå funktionsbegrebet og kan bestemme ekstrema og monotoniintervaller for simple grafer.
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Knud Erik Nielsen & Esper Fogh: "Vejen til Matematik AB1", s. 250-261. |
| Omfang | 6 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Eleverne kan bruge regneregler for skævvinklede trekanter til at løse simple geometriske problemer.
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Knud Erik Nielsen & Esper Fogh: "Vejen til Matematik B2", s. 9-43 |
| Omfang | 15 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Eleverne kan bestemme skæringspunkter og nulpunkter for forskellige kurver: rette linjer, parabler, hyperbler.
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Knud Erik Nielsen & Esper Fogh: "Vejen til Matematik B2", s. 49-95. |
| Omfang | 16.5 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Eleverne kan differentiere simple funktioner.
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Nielsen, Knud Erik: Matematik B2 side: 101-118 |
| Omfang | |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Nielsen, Knud Erik & Fogh, Esper: Matematik B2 side: 123-159 |
| Omfang | |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|