| Termin | Sommer 2007 |
| Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
| Uddannelse | STX |
| Fag og niveau | Matematik, C |
| Lærere | Mogens G. Rasmussen |
| Hold | 2006-08-01 ma/d |
| Beskrivelse | Ingen |
| Sidst opdateret | 2007-05-14 |
| Indhold |
HAX Mat C. Side: 7–10, 12-37. |
| Omfang | 12 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Primære faglige mål: Basale færdigheder. Løse ligninger, regning med symbolholdige udtryk, isolere variable i formler. Anvendelse af lommeregner
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
HAX Mat.C side 43-64, |
| Omfang | 12 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Sammenhængen mellem data og grafer samt modellers beskrivelse af "den virelige verden"
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
HAX Mat C. Side: 75-87, 111-115 |
| Omfang | 12 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
At kunne anvende og vurdere de gængse statistiske deskriptorer på et givet talmateriale.
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Knud Erik Nielse og Esper Fogh: "Vejen til Matematik C", HAX, Mat C. Side: 145-164. Noter Regneark Excel, 13 sider |
| Omfang | 18 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionPrimære faglige mål: Opstilling og anvendelse af symbolholdige formeludtryk, isolere variable. |
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Knud Erik Nielse og Esper Fogh: "Vejen til Matematik C", HAX, 1. udgave 2005. Side 121-126, 132-136 Introduktion til Geometer (noter) |
| Omfang | 15 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionFra problemløsning til kommunikation af løsningssstrategier,. |
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Knud Erik Nielse og Esper Fogh: "Vejen til Matematik C",HAX Mat C. Side: 217-229. |
| Omfang | 12 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionAt kunne omsætte teori til praksis. Herunder specielt at kunne beregne ukendte sider og vinkler i trekanter. |
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Knud Erik Nielse og Esper Fogh: "Vejen til Matematik C", HAX, 1. udgave 2005. Side 167-177, 182-197, 202-209m, 210-211 |
| Omfang | 18 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionFra teori til praktisk anvendelse |
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Nielsen og Fogh, Vejen til matematik, MATC s. 184 - 190, s. 202 - 211. |
| Omfang | 12 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
-at få indlært statistisk metode og behandling.
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|