Termin | Sommer 2007 |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | STX |
Fag og niveau | Matematik, B |
Lærere | Ove Steen Nielsen |
Hold | 2006-08-01 Ma/j |
Beskrivelse | Ingen |
Sidst opdateret | 2007-05-15 |
Indhold |
Kernestof: Knud Erik Nielsen og Esper Fogh: Vejen til Matematik AB1, side 125 - 132 Supplerende noter: Geometri. Supplerende stof: Knud Erik Nielsen og Esper Fogh: Vejen til Matematik AB1, side 138 - 145. |
Omfang | 9 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Linier
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Kernestof: Knud Erik Nielsen og Esper Fogh: Vejen til Matematik AB1, side 237 - 259 Supplerende stof: Knud Erik Nielsen og Esper Fogh: Vejen til Matematik AB1, side 260 - 261 Supplerende noter: Videnskabernes Selskabs opmåling af Danmark i sidste del af 1700-tallet. |
Omfang | 12 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Cosinus, sinus og tangens
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Kernestof: Knud Erik Nielsen og Esper Fogh: Vejen til Matematik AB1, side 156 - 175 Supplerende noter: Lineære funktioner |
Omfang | 11 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Funktionsbegrebet
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Kernestof: |
Omfang | 17 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Eksponentialfunktioner
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Supplerende stof: uddrag af: Jesper Frandsen: Det gyldne snit - i kunst, natur og matematik (Systime, 1991) side 6-10, 17-18, 36-37, 46-48 og 69-73. |
Omfang | 8 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Projektarbejde i grupper på grundlag af fælles studeret stof.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|