Termin | Sommer 2007 |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | STX |
Fag og niveau | Matematik, C |
Lærere | Torben Sønnichsen |
Hold | 2006-08-01 ma/m |
Beskrivelse | Ingen |
Sidst opdateret | 2007-04-24 |
Indhold |
HAX Mat C. Side: 7–10, 12-28, 30-35. |
Omfang | 12 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Primære faglige mål: Basale færdigheder. Løse ligninger, regning med symbolholdige udtryk, isolere variable i formler. Anvendelse af lommeregner
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
HAX Mat.C side 43-66, |
Omfang | 12 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Sammenhængen mellem data og grafer samt modellers beskrivelse af "den virelige verden"
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
HAX Mat C. Side: 75-87. |
Omfang | 9 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
At kunne anvende og vurdere de gængse statistiske deskriptorer på et givet talmateriale.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
HAX Mat C. Side: 145-164. |
Omfang | 9 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Primære faglige mål: Opstilling og anvendelse af symbolholdige formeludtryk, isolere variable. Evnen til mundtligt at formulere sig om matematisk teori og løsning af opgaver.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
HAX Mat.C 167-177, 182-197, 202-211 |
Omfang | 12 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Vurdering af forskellige vækstmodeller
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
HAX Mat.C side 121-126, 132-136 |
Omfang | 8 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionTrekanter og diverse egenskaber forbudet hertil. Herunder bl.a. højde, median, midtnormal, vinkelhalveringslinjer, Pythagoras m.m. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
HAX Mat C. Side: 217-229. |
Omfang | 12 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionAt kunne omsætte teori til praksis. Herunder specielt at kunne beregne ukendte sider og vinkler i trekanter. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
HAX Mat C. 93-115. |
Omfang | 14 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
At kunne anvende og vurdere de gængse statistiske deskriptorer på et givet talmateriale.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|