Termin | Sommer 2008 |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | STX |
Fag og niveau | Matematik, B |
Lærere | Rasmus Mejldal |
Hold | 2006-08-01 Ma/v |
Beskrivelse | Ingen |
Sidst opdateret | 2008-04-17 |
Indhold |
"Vejen til matematik AB1", Knud Erik Nielsen og Esper Fogh, HAX 2005, 1. udgave, s. 156-175. Knud Erik Nielsen & Esper Fogh: "Vejen til Matematik B2", s. 18-31, 34-39 |
Omfang | 15 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
INDHOLD. Definitionsmængde, værdimængde, maksimum og minimum, monotoniforhold, forskrift og graf, optimering.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Knud Erik Nielsen & Esper Fogh: "Vejen til Matematik B2", s. 49-95 (fraregnet "logiske problemer). |
Omfang | 25 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
INDHOLD: Grænseværdi, fra sekant til tangent, differentiakvotient, eksempler og anvendelser.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Knud Erik Nielsen & Esper Fogh: "Vejen til Matematik B2", s. 101-116, supplerende noter: "Hovedsætning om stamfunktioner", "Arealsætningen" |
Omfang | 13.5 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
INDHOLD. Stamfunktion, integrationsprøve, Bestemmelse af alle stamfunktioner ud fra en stamfunktion, regneregler, ubestemt og bestemt integral, Arealsætningen, Bestemmelse af arealer for forskellige punktmængder.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Noter |
Omfang | 6 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
INDHOLD. Differentiation af produkt, kvotient og sammensat funktion
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Knud Erik Nielsen & Esper Fogh: "Vejen til Matematik AB1", s. 114-119. Noter i TI InterActive samt tilhørende opgaver |
Omfang | 6 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
INDHOLD. Grafer for Tæthedsfunktion og fordelingsfunktion. Middelværdi og spredning. Arealbestemmelse med TI InterActive
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Knud Erik Nielsen & Esper Fogh: "Vejen til Matematik B2", s. 123-146 |
Omfang | 12 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
INDHOLD. Centrale principper for sandsynlighedsregning, stokastisk variabel og sandsynlighedsfordeling, kominatorik og binomialkoefficienter, formel for binomialfordeling, binomialtest, anvendelse af TI89/InterActive.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Noter |
Omfang | 24 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Afprøvning af projektarbejdsformen med udgangspunkt i en bunden problemformulering (matematikdel):
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Vejen til Matematik A2 s. 303-307. Udvalgte sætninger fra tidligere forløb
|
Omfang | 12 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
INDHOLD. Bevis ved deduktion, induktionsbevis, indirekte bevis.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|