Termin | Vinter 2006 |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | STX |
Fag og niveau | Matematik, B |
Lærere | Rasmus Mejldal |
Hold | 2006-08-01 Ma/v |
Beskrivelse | Ingen |
Sidst opdateret | 2007-08-01 |
Indhold |
Hax, Vejen til Matematik AB1. Kap 1: Tal og grundlæggende regneteknik, s. 7-56. |
Omfang | 18 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Indhold: Basal aritmetik, reducering, isolering, løsning af ligninger.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Hax, Vejen til Matematik AB1. Kap 2: Sammenhænge, s. 62-82. |
Omfang | 7.5 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
INDHOLD: Repræsentationer af sammenhænge, eksempler på sammenhænge, lineær sammenhæng, lineær model og lineær regression
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Kompendie. |
Omfang | 3 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Mål: Eleverne skal kunne
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Hax, Vejen til Matematik AB1. Kap 3: Statistik, s. 93-119. |
Omfang | 7.5 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
INDHOLD: Simple statistiske deskiptorer, Ikke grupperede - og grupperede observationer, normalfordeling.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Hax, Vejen til Matematik AB1. Kap 6: Eksponentiel vækst og potensvækst, s. 182-231. |
Omfang | 22.5 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
INDHOLD: Rentesregning, eksponentiel sammenhæng, fordobling og halvering, potenssammenhæng, regression og modeller, anvendelse af TI-InterActive
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|