| Termin | Vinter 2006 |
| Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
| Uddannelse | STX |
| Fag og niveau | Matematik, B |
| Lærere | Rasmus Mejldal |
| Hold | 2006-08-01 Ma/v |
| Beskrivelse | Ingen |
| Sidst opdateret | 2007-08-01 |
| Indhold |
Hax, Vejen til Matematik AB1. Kap 1: Tal og grundlæggende regneteknik, s. 7-56. |
| Omfang | 18 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Indhold: Basal aritmetik, reducering, isolering, løsning af ligninger.
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Hax, Vejen til Matematik AB1. Kap 2: Sammenhænge, s. 62-82. |
| Omfang | 7.5 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
INDHOLD: Repræsentationer af sammenhænge, eksempler på sammenhænge, lineær sammenhæng, lineær model og lineær regression
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Kompendie. |
| Omfang | 3 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Mål: Eleverne skal kunne
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Hax, Vejen til Matematik AB1. Kap 3: Statistik, s. 93-119. |
| Omfang | 7.5 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
INDHOLD: Simple statistiske deskiptorer, Ikke grupperede - og grupperede observationer, normalfordeling.
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Hax, Vejen til Matematik AB1. Kap 6: Eksponentiel vækst og potensvækst, s. 182-231. |
| Omfang | 22.5 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
INDHOLD: Rentesregning, eksponentiel sammenhæng, fordobling og halvering, potenssammenhæng, regression og modeller, anvendelse af TI-InterActive
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|