Termin | Sommer 2007 |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | STX |
Fag og niveau | Matematik, B |
Lærere | Rasmus Mejldal |
Hold | 2006-08-01 Ma/v |
Beskrivelse | Ingen |
Sidst opdateret | 2008-04-17 |
Indhold |
Hax, Vejen til Matematik AB1. Kap 5: Funktioner, s. 156-172. |
Omfang | 9 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
INDHOLD: Fra sammenhænge til funktioner, afhængig- og uafhængig variabel, DM og VM, monotoniforhold, MAX og MIN, sammensatte- og omvendte funktioner, anvendelse af TI-InterActive.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Hax, Vejen til Matematik AB1. Kap 4: Geometri, s. 125-132, 138-143. Noter om Geometer. Noter om Pythagoras' sætning. |
Omfang | 9 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
INDHOLD: Trekanter, ensvinklede trekanter, retvinklede trekanter og Pythagoras' sætning, geometriske beviser, konstruktioner i Geometer, kongruenssætningerne med Geometer.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Hax, Vejen til Matematik AB1. Kap 7: Trekantsberegninger, s. 237-247, 250-258. |
Omfang | 12 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
INDHOLD: Definitioner af cos, sin og tan, beregninger i retvinklede trekanter, arealformel, sinus- og cosinusrelationerne, anvendelse at sætninger på de fem trekantstilfælde.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Hax, Vejen til Matematik AB1, s. 102-107, 112-113 Talmateriale: Løbedistancer fra Coopertest for 1g'ere på Sct Knuds Gymnasium 05/06 og 06/07. Øvelsesvejledning for to-punkts test, samt noter til beregninger i TI-InterActive |
Omfang | 7.5 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
INDHOLD: Lineær sammenhæng og -regression, statistisk behandling af talmateriale, anvendelse at Excel og TI-InterActive.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Vejledende eksamensopgaver fra opgavesamling |
Omfang | 9 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionINDHOLD: Løsning af skriftlige opgaver i grupper, hensigtsmæssig anvendelse at CAS værktøjer. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|