| Termin | Grundforløb |
| Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
| Uddannelse | STX |
| Fag og niveau | Matematik, A |
| Lærere | Anne Grethe Mølgaard |
| Hold | 2006-08-01 MA/y (3y MA) |
| Beskrivelse | Ingen |
| Sidst opdateret | 2008-04-27 |
| Indhold |
Læringsforløb i Fronter |
| Omfang | 10.5 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Beherskelse af regningsarternes hierarki
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Redigeret uddrag af Thomas Vils Pedersen: Vækst (Matematiklærerforeningen, 2005) |
| Omfang | 10.5 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Repræsentationsformer for sammenhænge - graf, tabel og forskrift. Hvornår skal man bruge hvad - fordele og ulemper.
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Knud Erik Nielsen / Esper Fogh: Vejen til Matematik AB1 - KapIII s. 93 - 108 |
| Omfang | 7 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Anvendelse og tolkning af deskriptorer
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Knud Erik Nielsen / Esper Fogh: Vejen til Matematik AB1 - KapVIII s. 182-187 |
| Omfang | 12 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Analyse af de opspsringsformer fremskrivning & annuitetsopsparing (Excel)
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|