Termin | Grundforløb |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | STX |
Fag og niveau | Matematik, A |
Lærere | Anne Grethe Mølgaard |
Hold | 2006-08-01 MA/y (3y MA) |
Beskrivelse | Ingen |
Sidst opdateret | 2008-04-27 |
Indhold |
Læringsforløb i Fronter |
Omfang | 10.5 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Beherskelse af regningsarternes hierarki
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Redigeret uddrag af Thomas Vils Pedersen: Vækst (Matematiklærerforeningen, 2005) |
Omfang | 10.5 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Repræsentationsformer for sammenhænge - graf, tabel og forskrift. Hvornår skal man bruge hvad - fordele og ulemper.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Knud Erik Nielsen / Esper Fogh: Vejen til Matematik AB1 - KapIII s. 93 - 108 |
Omfang | 7 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Anvendelse og tolkning af deskriptorer
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Knud Erik Nielsen / Esper Fogh: Vejen til Matematik AB1 - KapVIII s. 182-187 |
Omfang | 12 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Analyse af de opspsringsformer fremskrivning & annuitetsopsparing (Excel)
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|