| Termin | Studieretningsforløb |
| Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
| Uddannelse | STX |
| Fag og niveau | Matematik, A |
| Lærere | Anne Grethe Mølgaard |
| Hold | 2006-08-01 MA/y (3y MA) |
| Beskrivelse | Ingen |
| Sidst opdateret | 2008-08-05 |
| Indhold |
Redigeret uddrag af Thomas Vils Pedersen: Vækst (Matematiklærerforeningen, 2005) |
| Omfang | 10.5 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Repræsentationsformer for sammenhænge - graf, tabel og forskrift. Hvornår skal man bruge hvad - fordele og ulemper.
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Knud Erik Nielsen / Esper Fogh: Vejen til Matematik AB1 - KapVIII s. 182-187 |
| Omfang | 12 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Analyse af de opspsringsformer fremskrivning & annuitetsopsparing (Excel)
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Vejen til matematik AB1, Hax side 125-146 |
| Omfang | 6 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Forskel på "overbevis" og bevis.
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Vejen til matematik AB1, Hax side 237-247,250-259 |
| Omfang | 13.5 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Forståelse af de trigometriske begreber.
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Vejen til matematik AB1, Hax side 156-175 |
| Omfang | 6 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Forståelse af funktionsbegrebet, de forskellige repræsentationsformer samt egenskaber for funktioner.
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Læringsforløb med præsentation og TII-illustrationer |
| Omfang | 4 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Fra grundpabler til grafer for 2.gradspolynomier incl. forståelse af parallelforskydning
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold | |
| Omfang | |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Den røde tråd og mdt. fremlæggelse.
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Kernestof: Supplerende stof: |
| Omfang | 22.5 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
At forstå sammenhæng og forskel mellem differenskvotient/sekanthældning og differentialkvotent/tangenthældning
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Kernestof og supplerende stof |
| Omfang | 6 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
At kunne genkende en harmonisk svingning og aflæse amlitude, periode, vinkelhastighed og faseforskydning ud fra forskrift og graf.
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold | |
| Omfang | 6 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Kernestof: Supplerende stof: |
| Omfang | 16.5 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
At kunne håndtere vektorer på et abstrakt plan
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Kernestof: |
| Omfang | 12 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Kernestof: Supplerende stof:
|
| Omfang | 12 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|