Matematik, 2006-08-01 MA/z Grundverlauf
| Termin |
Vinter 2006 |
| Institution |
Sct. Knuds Gymnasium |
| Uddannelse |
STX |
| Fag og niveau |
Matematik, A |
| Lærere |
Jesper Bang-Jensen
|
| Hold |
2006-08-01 MA/z (3z MA) |
| Beskrivelse |
Ingen
|
| Sidst opdateret |
2007-04-19 |
01 Grundlæggende regneteknik
| Indhold |
Vejen til matematik(Fogn & Nielsen 2005) Kapitel 1
|
| Omfang |
15 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
- Håndtere formler og anvende symboler
Almene mål
Progression
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
- Mundtlig fremlæggelse
- Skriftligt produkt
Arbejdsformer
- Individuelt arbejde
- Klasseundervisning
|
02 Lineære sammenhænge
| Indhold |
Vejen til matematik AB1 (Fogh & Nielsen 2005) kapitel 2
|
| Omfang |
12 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
- Håndtere formler og anvende symboler
Almene mål
- Sammenhænge/Forskelle mellem fag
- Tal
Progression
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
- Mundtlig fremlæggelse
- Skriftligt produkt
Arbejdsformer
- Gruppearbejde
- Individuelt arbejde
- Klasseundervisning
- Pararbejde
|
Funktioner
| Indhold |
Vejen til matematik AB1 s. 156-178
|
| Omfang |
12 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
- Individuelt arbejde
- Klasseundervisning
|
Eksponentiel og potens vækst
| Indhold |
Vejen til matematik AB1 side 182-231
|
| Omfang |
20 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
- Matematisk modellering med anvendelse af
Almene mål
Progression
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
- Forelæsning/foredrag
- Individuelt arbejde
- Klasseundervisning
- Pararbejde
|