Termin | Ikke angivet |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | STX |
Fag og niveau | Matematik, A |
Lærere | Anne Grethe Mølgaard |
Hold | 2007-08-01 3MA |
Beskrivelse | Ingen |
Sidst opdateret | 2008-05-13 |
Indhold |
Kernestof: Supplerende stof: |
Omfang | 18 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
At kunne håndtere vektorer på et abstrakt plan
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Supplerende stof:
|
Omfang | 7.5 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
At forstå sammenhæng og forskel mellem differenskvotient/sekanthældning og differentialkvotent/tangenthældning
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Kernestof: |
Omfang | 10.5 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
- sammenhæng mellem bestemt integral, areal, summer og rumfang
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Nielsen og Fogh, Vejen til matematik A2, HAX, 2006, s. 40-47 |
Omfang | 3 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Anvendelse af omregningsformler og logaritmiske formler til bestemmelse af diff.kvotient for sin og cos.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Kernestof: Supplerende stof: |
Omfang | 15 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
At kunne løse simple differentialligninger analytisk ved anvendelse af forskellige metoder:
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Kernestof: |
Omfang | 10.5 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
- at kunne bestemme skæring, afstande vinkler og projektioner i rummet
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Kernestof: Supplerende stof: |
Omfang | 21 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
- at kunne vurdere vurdere et givet talmateriale med hensyn til middelværdi og spredning
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
”Vejen til Matematik AB1”, Forlaget HAX, 1. udgave 2006 ”Vejen til Matematik A2”, Forlaget HAX, 1. udgave 2006
|
Omfang | 6 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|