| Termin | Ikke angivet |
| Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
| Uddannelse | STX |
| Fag og niveau | Matematik, A |
| Lærere | Anne Grethe Mølgaard |
| Hold | 2007-08-01 3MA |
| Beskrivelse | Ingen |
| Sidst opdateret | 2008-05-13 |
| Indhold |
Kernestof: Supplerende stof: |
| Omfang | 18 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
At kunne håndtere vektorer på et abstrakt plan
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Supplerende stof:
|
| Omfang | 7.5 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
At forstå sammenhæng og forskel mellem differenskvotient/sekanthældning og differentialkvotent/tangenthældning
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Kernestof: |
| Omfang | 10.5 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
- sammenhæng mellem bestemt integral, areal, summer og rumfang
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Nielsen og Fogh, Vejen til matematik A2, HAX, 2006, s. 40-47 |
| Omfang | 3 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Anvendelse af omregningsformler og logaritmiske formler til bestemmelse af diff.kvotient for sin og cos.
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Kernestof: Supplerende stof: |
| Omfang | 15 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
At kunne løse simple differentialligninger analytisk ved anvendelse af forskellige metoder:
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Kernestof: |
| Omfang | 10.5 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
- at kunne bestemme skæring, afstande vinkler og projektioner i rummet
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Kernestof: Supplerende stof: |
| Omfang | 21 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
- at kunne vurdere vurdere et givet talmateriale med hensyn til middelværdi og spredning
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
”Vejen til Matematik AB1”, Forlaget HAX, 1. udgave 2006 ”Vejen til Matematik A2”, Forlaget HAX, 1. udgave 2006
|
| Omfang | 6 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|