Termin | Sommer 2008 |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | STX |
Fag og niveau | Matematik, B |
Lærere | Mette Juul Bang-Jensen |
Hold | 2007-08-01 3Ma |
Beskrivelse |
Prøveform a) |
Sidst opdateret | 2008-04-30 |
Indhold |
Knud Erik Nielsen og Esper Fogh: ”Vejen til Matematik B2”, Forlaget HAX, 1. udgave 2006, s. 7-33. "Vejen til Matematik AB1", Forlaget HAX, 1. udgave 2006, s. 42-45 |
Omfang | 18 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionLigning for parabler. Parallelforskydning af parabler. Koefficienternes betydning for parablens beliggenhed i koordinatsystemet. Udledning af formler for toppunkter og rødder. opløsning i faktorer. Anvendelse af nulreglen. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Knud Erik Nielsen og Esper Fogh: "Vejen til Matematik AB1", Forlaget HAX, 1. udgave 2006, s. 50-51, 62-82, 156-168, 182-197, 202-217, 220-229. |
Omfang | 8 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
(Sammenhænge og vækst er behandlet på C-niveau. De angivne materialer dækker hele forløbet til B-niveau).
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Knud Erik Nielsen of Esper Fogh: "Vejen til Matematik B2", Forlaget HAX, 1. udgave 2006, s. 34-39. |
Omfang | 3 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Eksperimentelt forløb, hvor eleverne v.hj.a. Ti-Interactive undersøger egenskaber ved polynomier af højere grad, særligt med henblik på grafer og rødder.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Knud Erik Nielsen og Esper Fogh: "Vejen til Matematik B2", Forlaget HAX, 1. udgave 2006, s. 52-74n, 76-93. |
Omfang | 17 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Grænseværdi og kontinuitet. Sekant og tangent. Differenskvotient. Differentialkvotient som en grænseværdi.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Knud Erik Nielsen og Esper Fogh: "Vejen til Matematik B2", Forlaget HAX, 1. udg. 2006, s.101-115. |
Omfang | 9 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Stamfunktionsbegrebet. Integrationsprøven. Regneregler for integration.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Knud Erik Nielsen og Esper Fogh: "Vejen til Matematik AB1", HAX, 1. udgave 2005: s. 19, 21-38, 40-45, 48-51. Udleveret opgavesamling |
Omfang | 5 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionRepetition og træning af elementære færdigheder. De angivne materialer dækker det samlede forløb til B-niveau. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Knud Erik Nielsen og Esper Fogh: "Vejen til matematik AB1", Forlaget HAX, 1. udg. 2006, s. 131-132, 238-261. Introduktion til Geometer (noter) Video: "The Laws of Sines and Cosines" |
Omfang | 10 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
(De trigonometriske størrelser samt udledning af formler for den retvinklede trekant er behandlet på C-niveau. De angivne materialer dækker hele forløbet til B-niveau)
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Knud Erik Nielsen og Esper Fogh: "Vejen til Matematik AB1", Forlaget HAX, 1. udg. 2005: s. 93-108, 114-119. Knud Erik Nielsen og Esper Fogh: "Vejen til Matematik B2", Forlaget HAX, 1. udg. 2006: s. 124-156, 158-159 Stikprøver og meningsmålinger (noter) |
Omfang | 15 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
(Elementære statistiske deskriptorer samt normalfordeling er behandlet på C-niveau. De angivne materialer dækker det samlede forløb til B-niveau).
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|