Termin | Sommer 2008 |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | STX |
Fag og niveau | Matematik, C |
Lærere | Christian Frickmann Rohde |
Hold | 2007-08-01 ma/1a |
Beskrivelse | Ingen |
Sidst opdateret | 2008-04-30 |
Indhold |
Knud Erik Nielsen og Esper Fogh, Vejen til Matematik C (HAX): s. 7-31 |
Omfang | |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Mål: basale regnetekniske færdigheder; regning med symbolholdige udtryk.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Knud Erik Nielsen og Esper Fogh, Vejen til Matematik C (HAX): s. 32-37, 43-65 |
Omfang | |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionData og grafer - samt sammenhængen mellem disse. Ligning for ret linie ud fra data. Anvendelse af grafregner til ligningsløsning, tegning af grafer m.v. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Knud Erik Nielsen og Esper Fogh, Vejen til Matematik C (HAX), s. 75-87, 93-98 |
Omfang | |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionAt kunne anvende og vurdere simple statistiske deskriptorer på et givet talmateriale. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Knud Erik Nielsen og Esper Fogh, Vejen til Matematik C (HAX): s. 145-164 |
Omfang | |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Knud Erik Nielsen og Esper Fogh: Vejen til Matematik C (HAX, 2005). Side 167-177, 182-188, 191-197, 202-209
Supplerende noter med udførlige beviser. Delvist gennemgået: - Logaritmer - nogle regneregler - Funktionspapirer |
Omfang | 19.5 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionAnvendelse af titalslogaritme til beregninger. Beskrive og finde forskrifter for eksponentielle og potenssammenhænge. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Knud Erik Nielsen og Esper Fogh: Vejen til Matematik C (HAX, 2005). Side 121-126, 132-136, 217-229 PPT om bevis for Pythagoras' sætning |
Omfang | 10.5 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionSikkerhed i anvendelsen af geometriske termer. Trigonometri i retvinklede trekanter. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Supplerende noter |
Omfang | 9 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionKendskab til trigonometri i vilkårlige trekanter. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Knud Erik Nielsen og Esper Fogh: Vejen til Matematik C (HAX, 2005). Side 88-92, 180-181, 188-190, 209-211 Noter om Excel |
Omfang | 8 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionAnvendelse af regneark. Modeller og anvendelser heraf. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|