| Termin | Ikke angivet |
| Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
| Uddannelse | STX |
| Fag og niveau | Matematik, C |
| Lærere | Torben Sønnichsen |
| Hold | 2007-08-01 ma/1b |
| Beskrivelse | Ingen |
| Sidst opdateret | 2008-04-29 |
| Indhold |
HAX Mat C. Side: 7–10, 12-37. |
| Omfang | 12 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Primære faglige mål: Basale færdigheder. Løse ligninger, regning med symbolholdige udtryk, isolere variable i formler. Anvendelse af lommeregner
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
HAX Mat.C side 43-66, |
| Omfang | 12 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Sammenhængen mellem data og grafer samt modellers beskrivelse af "den virkelige verden"
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
HAX Mat C. Side: 145-164. |
| Omfang | 14 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Primære faglige mål: Opstilling og anvendelse af symbolholdige formeludtryk, isolere variable. Evnen til mundtligt at formulere sig om matematisk teori og løsning af opgaver.
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
HAX Mat C. Side: 75-87. |
| Omfang | 13 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
At kunne anvende og vurdere de gængse statistiske deskriptorer på et givet talmateriale.
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
HAX Mat C. Side: 93-110. |
| Omfang | 9 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionAt kunne bestemme sandsynligheder med speciel fokus på forskellige småspil med terninger og mønter. |
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
HAX, Vejen til Matematik C, 1. udgave 2005. |
| Omfang | 21 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionFra teori til praktisk anvendelse |
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Knud Erik Nielse og Esper Fogh: "Vejen til Matematik C", HAX, 1. udgave 2005. |
| Omfang | 9 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionFra problemløsning til kommunikation af løsningssstrategier,. |
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
HAX Mat C. Side: 217-229m. |
| Omfang | 18 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionAt kunne omsætte teori til praksis. Herunder specielt at kunne beregne ukendte sider og vinkler i retvinklede trekanter. |
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|