Termin | Sommer 2008 |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | STX |
Fag og niveau | Matematik, C |
Lærere | Henrik Søgaard Hansen |
Hold | 2007-08-01 ma/1m |
Beskrivelse |
Mundtlig eksamen |
Sidst opdateret | 2008-04-10 |
Indhold |
Vejen til matematik C, Knud Erik Nielsen og Esper Fogh, 1 udgave 2005. Kapitel 1 |
Omfang | 10.5 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Eleven skal opnå regnefærdigheder, og kende til vigtige regnerelger indenfor følgende:
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Vejen til matematik C. 1 udgave 2005. Kapitel 2 |
Omfang | 12 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionEleven skal erhverve sig en viden om variabel sammenhænge. Kunne finde og beregne proportionalitet. Beregne omvendt proportionalitet. Finde bedste rette linie på øjemål. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Vejen til matematik C. 1 udgave 2005. Kapitel 3. |
Omfang | 12 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionEleven skal erhverve sig en viden om statistiske beregninger og sandsynligheder, samt beregne fordelinger. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Vejen til matematik C. 1 udgave 2005. kap 5 |
Omfang | 10.5 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionProcentregning og rentesregning |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Vejen til matematik C Side 93-110 |
Omfang | 10.5 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Eleven skal kunne beregne:
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Vejen til matemaik C. Side 121-125 og 217-220 |
Omfang | 7.5 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Eleven skal kunne beregne:
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Vejen til matematik C. Side 126-136 |
Omfang | 9 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Eleven skal kende til konstruktioner af vinkler og liniestykker i en trekant ved benyttelse af passer og lineal.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold | Vejen til matematik C. Side 167-211 |
Omfang | 18 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Eleven skal kunne:
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold | |
Omfang | 10.5 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Eleven skal kunne definere cosinus og sinus i en enhedscirkel.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|