| Termin | Sommer 2008 |
| Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
| Uddannelse | STX |
| Fag og niveau | Matematik, C |
| Lærere | Henrik Søgaard Hansen |
| Hold | 2007-08-01 ma/1m |
| Beskrivelse |
Mundtlig eksamen |
| Sidst opdateret | 2008-04-10 |
| Indhold |
Vejen til matematik C, Knud Erik Nielsen og Esper Fogh, 1 udgave 2005. Kapitel 1 |
| Omfang | 10.5 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Eleven skal opnå regnefærdigheder, og kende til vigtige regnerelger indenfor følgende:
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Vejen til matematik C. 1 udgave 2005. Kapitel 2 |
| Omfang | 12 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionEleven skal erhverve sig en viden om variabel sammenhænge. Kunne finde og beregne proportionalitet. Beregne omvendt proportionalitet. Finde bedste rette linie på øjemål. |
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Vejen til matematik C. 1 udgave 2005. Kapitel 3. |
| Omfang | 12 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionEleven skal erhverve sig en viden om statistiske beregninger og sandsynligheder, samt beregne fordelinger. |
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Vejen til matematik C. 1 udgave 2005. kap 5 |
| Omfang | 10.5 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionProcentregning og rentesregning |
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Vejen til matematik C Side 93-110 |
| Omfang | 10.5 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Eleven skal kunne beregne:
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Vejen til matemaik C. Side 121-125 og 217-220 |
| Omfang | 7.5 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Eleven skal kunne beregne:
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Vejen til matematik C. Side 126-136 |
| Omfang | 9 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Eleven skal kende til konstruktioner af vinkler og liniestykker i en trekant ved benyttelse af passer og lineal.
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold | Vejen til matematik C. Side 167-211 |
| Omfang | 18 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Eleven skal kunne:
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold | |
| Omfang | 10.5 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Eleven skal kunne definere cosinus og sinus i en enhedscirkel.
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|