Termin | Sommer 2008 |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | STX |
Fag og niveau | Matematik, B |
Lærere | Andreas Pedersen |
Hold | 2007-08-01 Ma/u (2u Ma) |
Beskrivelse |
Årsprøvepensum for 1.g |
Sidst opdateret | 2008-05-27 |
Indhold |
Kernestof |
Omfang | 21 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionBrøker / Regning med bogstaver / Vigtige regneregler / Potenser og rødder / Ligninger og uligheder / Andengradsligningen |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Kernestof |
Omfang | 9 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionEksempler på sammenhænge / Proportionalitet og omvendt proportionalitet / Lineær sammenhæng / Lineær model |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Kernestof |
Omfang | 13.5 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Ikke grupperede observationer / Grupperede observationer
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Kernestof |
Omfang | 3 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionProcentregning / Rentesregning / Opsparing og lån |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Kernestof |
Omfang | 12 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionVinkelsummen / Højde og areal / Retvinklet trekant / Karakteristiske linjer for trekanter / Ensvinklede trekanter / Konstruktion med GeoMeter |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Materiale for matematikdel |
Omfang | 7.5 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionStikprøver / Hypotesetest (t-test og chi-i-anden-test) / Normalfordeling |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Kernestof |
Omfang | 21 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionSinus, cosinus og tangens / Beregninger ved retvinklede trekanter / Sinusrelationerne / Cosinusrelationerne / Beregninger ved vilkårlige trekanter / De fem trekantstilfælde |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Kernestof |
Omfang | 24 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionFunktionsbegrebet / Beskrivelse af funktioner / Funktioners egenskaber / Løsning af ligninger / Sammensat og omvendt funktion / Optimering / Eksponentialfunktioner / Potensfunktioner / Eksponentiel og potensregression / Matematisk model for eksponentiel og potenssammenhæng |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|