Termin | Maj-Juni 2008 |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | STX |
Fag og niveau | Mediefag, C |
Lærere | Jacob Lönneker |
Hold | 2007-08-01 3me |
Beskrivelse | Ingen |
Sidst opdateret | 2008-04-16 |
Indhold |
Fokus s. 11-2, 30-31,32-39, 48-58 |
Omfang | 9 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
At lære eleverne at anvende film- og tv-sprogets terminologi i forbindelse med analyse af film og tv-produktioner.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Materiale fra DR Undervisning om kortfilm: http://www.dr.dk/kortfilm/ Poulsen, Henrik. "Kortfilm med åbne øjne": http://www.ekkofilm.dk/essays.asp?viewall=true&table=essays&id=41 Jensen, Anders Thomas. "Valgaften". Danmark, 1998, ca. 11 min. Kjeldsen, Klaus. "Et Øjeblik". Danmark, 1999, ca. 7 min. Nørgaard, Frederik Meldal og Dennis Petersen. "Kuppet". Danmark, 2000, ca. 7 min. Olesen, Anette K. "Julies Balkon". Danmark, 1993, ca. 5 min. Villum Jensen, Tomas og Anders Thomas Jensen. "Ernst og Lyset". Danmark , 1996, ca. 11 min.
|
Omfang | 10.5 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
At eleverne får yderligere færdigheder i analyse og anvendelse af den faglige terminologi, samt begynder at lære at analysere en genre ud fra bestemte synsvinkler
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Skolens videoudstyr Fokus, s.48 - 82, Videoproduktion |
Omfang | 9 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
at eleverne lærer at udvikle en ide til en færdig produktion;
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Materiale fra DR Undervisning om kortfilm: Poulsen, Henrik. ”Kortfilm med åbne øjne”: http://www.ekkofilm.dk/essays.asp?viewall=true&table=essays&id=41
Faurschou, Jørn. ”Life Is a Bitch”, Danmark, 1994, ca. 6 min. Genz, Henrik Ruben. ”Bror, min bror”, Danmark, 1998, ca. 20 min. Petersen, Eddie Thomas. ”Eksamen”, Danmark, 1993, ca. 5 min.
|
Omfang | 10.5 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
At eleverne får yderligere færdigheder i analyse og anvendelse af den faglige terminologi, samt begynder at lære at analysere en genre ud fra bestemte synsvinkler
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Christensen, Claus Nyman et. al. "Mediefag.dk". Systime, 2005, s. 6-27. Bondebjerg, Ib. "Den medialiserede virkelighed". Ekko, maj 2001, s. 20-25. Harboe, Jette Meldgaard og Gitte Harsbøl. "Den iscenesatte virkelighed - fra nyheder til reality". Systime, 2004, s.59-68.
Andersen, Stig. "Skatteakrobaterne". DR, 2002. Engels, Lars. "Historier fra en politistation. Afsnit 2. Pigen med minkpelsen. DR, 2001. Høj, Lars. "Er du mors lille dreng"? TV2, 1998. |
Omfang | 8 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
At eleverne får yderligere færdigheder i analyse og anvendelse af den faglige terminologi, samt lære at analysere en genre ud fra bestemte synsvinkler
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Skolens videoudstyr Fokus, s. 48-82, Videoproduktion |
Omfang | 12 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
at eleverne lærer at udvikle en ide til en færdig produktion;
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|