Termin | Ikke angivet |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | STX |
Fag og niveau | Mediefag, B |
Lærere | Mette Wolfhagen Linnebjerg |
Hold | 2008-01-01 Me/a (2a Me) |
Beskrivelse | Ingen |
Sidst opdateret | 2008-12-16 |
Indhold |
Per Katz og Henrik Poulsen: "Fokus" s. 11-39 Per Helmer: "Den dramaturgiske værktøjskasse" Citater fra: Orson Wells: "Touch of evil", "Citizen Kane", Lars von Trier: "Idioterne", Soderbergh: "Traffic", "Oceans Eleven", Almodóvar: "Volver", Spielberg: "Band of Brothers", "Saving Private Ryan", "Minority report", Tarantino: "Kill Bill vol 1", PT Anderson: "Magnolia", Ole Chr. Madsen: "Nordkraft", Nicolas Roeg: "Rødt Chok", Ridley Scott: "Gladiator" Thomas Vinterberg: "drengen der gik baglæns" Selvvalgt film: |
Omfang | 11 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progressionindledende indføring i filmsproget og dramaturgien understøttes af relevante filmiske citater. Afsluttes med en analyse og fortolkning af et helt værk. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Citater: Die hard - mega heard |
Omfang | 22 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Forløbet beskæftiger sig med filmens kvindelige actionhelt. Via en introduktion til den traditionelle actionfilm og den mandlige actionhelt følges den kvindelige helts udvikling fra 70'ernes Foxy Brown til det nye årtusindes actionheltinde. I forløbet lægges der vægt på en genkendelse af de tre heltinderoller: amazone, moder og datter.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|