Termin | Sommer 2007 |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | STX |
Fag og niveau | Musik, C |
Lærere | Bjarne Kusk |
Hold | 2006-08-01 mu/a |
Beskrivelse | Ingen |
Sidst opdateret | 2007-04-24 |
Indhold |
J. Grønager: "C-nøglen" (Systime 2005) s.7-17, 30-34, 39-50 + div. opgaver Div. musikeksempler til illustration af forskellige rytmefornemmelser. Bl.a. "When a man loves a woman" (Percy Sledge), "Summer of 69" (B. Adams), "We will rock you" (Queen), "Seven days" (Sting), "I hung my head" (Sting), "Valse Triste" (J. Sibelius). |
Omfang | 7 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
At give eleverne kendskab til noder, rytmer, skalaer, akkorder samt notation af disse.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Franz Liszt: "Mazeppa" (fantasiøvelse). Div. enstemmige sange og "Time after Time (Cindy Lauper) som flerstemmig sats. |
Omfang | 7 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
At udvikle elevernes evne til at lytte sig ind til 'kernen' i et stykke musik og formulere egne tanker og deltage i en diskussion herom.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
"Stikord til musikanalyse" (BK-papirer). Materiale om The Doors på www.1960erne.dk. Materiale om "Klassisk musik anno 2006" skrevet af Jens Hørsving (moosematrix.dk/klassiskmusikanno2006) Kort gennemgang af den klassiske musiks udvikling via musikeksempler: JS Bach: "Air". Beethoven: "9. symfoni" (uddrag), Ravel: "Bolero" (uddrag). Koncert med Odense Symfoniorkester den 30.11.06 Program: Milko Kelemen: Infinity Bent Lorentzen: Tivoli, koncert for accordeon og orkester (uropførelse) Unsuk Chin: snagS & Snarls. Scener fra Alice i Eventyrland (1. gang i DK) Poul Ruders: Saaledes saae Johannes Haydns ansættelseskontrakt fra 1761 - gennemgang og diskussion. Elevoplæg om U2 Ekevoplæg om Fab.K. "Ticket to ride" - sammenspilsnummer. Div. enstemmige sange. |
Omfang | 10.5 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
At videreudvikle klassens evne til at samarbejde om et fælles musikalsk produkt.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Grønager: "C-nøglen" s.30-34 + div. opgaver. |
Omfang | 4.5 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
At eleverne får basale færdigheder i akkordlære.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Tekst og musik til "Respect" med Aretha Franklin Tekst og node til "California Dremaing" Musikanalyse-opskrft |
Omfang | 6 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Arbejde videre på elevernes analyseredskaber m.h.p. projektarbejdet i faget.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Div. udleverede materialer (BK) om projektarbejde, projektets indhold, krav til projekt, skiftlig dokumentation og fremlæggelse. Derudover den mængde materiale af forskellig art, som grupperne indhenter omkring deres emne. |
Omfang | 9 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Klassen udarbejder i grupper et projekt indenfor 2 overordnede emner:
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
"Ain't no mountain high enough" (Marcin Gaye) - div. noder og tekst. |
Omfang | 5 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionArbejde videre med klassens disciplin og samarbejde omkring indstudering af et nummer med efterfølgende fremførelse for et publikum. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Gruppernes skr. dokumentation vedr. projektet. |
Omfang | 9 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Klassen for feedback og en samlet vurdering af deres projekt.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|