Termin | januar-marts 2006 |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | STX |
Fag og niveau | Historie, A |
Lærere | Hans Hansen |
Hold | 2005 hi/m |
Beskrivelse | Ingen |
Sidst opdateret | 2008-04-14 |
Indhold |
Olaf Søndberg, Europas historie. 1991 |
Omfang | |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Olaf Søndberg, Europas historie. 1991 |
Omfang | 25 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
At opnå indsigt i europæisk historie og formidling af stoffet. At opnå forståelse af historisk metode og erkende forskellige syn på historien.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Hans-Kurt Gade m.fl.,Europas vej.1996 s.9-40 Erik Christiansen, Antikkens styreformer til debat.1974 s.9-14, 28-37 Peter Ørsted, Romerne. Dagligliv i det romerske imperium.1989 s. 176-195, 207-223 |
Omfang | 12 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionMålene er i fortsættelse af den mere oversigtsprægede læsning i 1g at gå i dybden inden for et obligatorisk tema og foretage kritisk kildelæsning. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Hans-Kurt Gade m.fl.,Europas vej. 1996 s. 41-82 Ebbe Kühle, Danmark. Historie. Samfund. 1990 s. 24-50 Mogens Carstensen og Jørgen Olsen, Middelalderliv. 1990 s. 7-13, 21-38, 50-76, 85-93, 116-121 |
Omfang | 11 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Hans-Kurt Gade m.fl.,Europas vej.1996 s. 125-188 |
Omfang | 12 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
At opnå forståelse af indholdet i renæssancen og reformationen.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Hans-Kurt Gade m.fl. , Europas vej.1996 s. 278-318 J. Bender/H.-K.Gade, Imperialismen og 1. verdenskrig.1986 s. 43-63 |
Omfang | 14 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Olaf Søndberg, Europas Historie.1991 s. 133-140 Peter Frederiksen, Det tredie rige..2001 s. 15-20, 29-36, 65-79, 89-97, 174-178, 182-187 I. Bertelsen & K.Jacobsen, Hitlerfascismens vej til magten.1983 s. 6-12, 14-15, 21-24 |
Omfang | 12 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Carl-Johan Bryld og Harry Haue, Den nye verden 1945-2000. 2. udg. 2002 s. 9-28, Carl-Johan Bryld og Harry Haue, Kilder til den nye verden 1945-2000. 1997 s. |
Omfang | 12 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Niels Brimnes, Indien - fra britisk koloni til verdens største demokrati. 2007 s. 39-81, 99-114, 129-134, 140-150, 155-159, 167-174 |
Omfang | 12 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Ebbe Kühle,Danmarks.Historie.Samfund.1989 s. 171-242 Ebbe Foged, Kim Mølgaard Nielsen og Palle Roslyng-Jensen,Danmark i opbrud.1993 s. 6-7, 14-15, 21-22, 37-38, 57-71, 72-73, 88-91, 114-115, 141-151 |
Omfang | |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|