Termin | Ikke angivet |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | STX |
Fag og niveau | Musik, C |
Lærere | Bjarne Kryger Dinesen |
Hold | 2006-08-01 mu/kv |
Beskrivelse | Ingen |
Sidst opdateret | 2007-04-26 |
Indhold |
J. Grønager: "C-nøglen" (Systime 2005) s.7-17, 30-34, 39-50 + div. opgaver Div. sange og musikeksempler til illustration af melodi, rytme og akkordnotation. Bl.a. "I like the Flowers" (Kanon), "A Whiter Shade of Pale" (Procol Harum), "Air" (Bach), "Det er i dag et vejr" (Schierbech), RytmeRondo (Grønager). Diæt (Dalsgård) |
Omfang | 9 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionAt give eleverne kendskab til noder, rytmer, skalaer, akkorder samt notation af disse. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Noder til Imagine og Close your Eyes(Beatles), Woman (Lennon), Noget om helte (Normann, California Dreaming (Mamas and Papas) Let it Grow (Clapton) Oversigt over klaviaturet, basguitar, guitargreb, . |
Omfang | 7.5 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Samarbejde om et fælles projekt; at indstudere og fremføre et musikalsk produkt.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Materiale om symfoniorkestrets opbygning. Noder til Ravels Bolero. Mahlers symfoni nr 1 (uddrag) Materiale om "Klassisk musik anno 2006" skrevet af Jens Hørsving (moosematrix.dk/klassiskmusikanno2006) Koncert med Odense Symfoniorkester den 30.11.06 Program: Milko Kelemen: Infinity Bent Lorentzen: Tivoli, koncert for accordeon og orkester (uropførelse) Unsuk Chin: snagS & Snarls. Scener fra Alice i Eventyrland (1. gang i DK) Poul Ruders: Saaledes saae Johannes |
Omfang | 10.5 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
At eleverne tilegner sig nogle basale analyseværktøjer.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Materialesøgning i bøger og på nettet. Gruppearbejde om DAD, Pink Floyd, Dizzy Mizz Lizzy, Muse, New Order, Kashmir, Metallica, Nirvana, 3 Doors Down, The Strokes, |
Omfang | 3 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
At indføre eleverne i musikanalysen som disciplin.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Palestrina: motet "Sicut servus" Händel: uddrag af Messias. Vivaldi: Foråret Mozart: Eine kleine Nachtmusik Amadeus-filmen Tekster om Mozart og Salieri Tjajkovskij: 1812 Tekst om 1812 Daniel (korudsættelse af Hauser) Sedaka: Breaking up Clapton: Let it grow |
Omfang | 12 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
At få større forståelse for musikkens udvikling.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
6 grupper fordelt på 2 projektemner: 1)Rockmusik og popkulturen. 2) Mozart-effekten. Klassen indstuderer og opfører The Mamas & The Papas: "California Dreamin'" til forårskoncerten. |
Omfang | 18 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Informationsselektion
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Klassisk tyrkisk musik, Rifat Bey: Saki icelim Folkemusik: Baglama Tekst om tyrkisk musik |
Omfang | 3 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Anvende fagterminologi i diskussion/værkeksternt
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|