Termin | Vinter 2006 |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | STX |
Fag og niveau | Musik, C |
Lærere | Bjarne Kusk |
Hold | 2006-08-01 mu/x |
Beskrivelse | Ingen |
Sidst opdateret | 2007-04-24 |
Indhold |
J. Grønager: "C-nøglen" (Systime 2005) s.7-17, 30-34, 39-50 + div. opgaver Div. musikeksempler til illustration af forskellige rytmefornemmelser. Bl.a. "We will rock you" (Queen), "When a man loves a woman" (Percy Sledge), "Summer of 69" (B. Adams), "Seven days" (Sting), "I hung my head" (Sting), "Valse Triste" (J. Sibelius). |
Omfang | 8 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionAt give eleverne kendskab til noder, rytmer, skalaer, akkorder samt notation af disse. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Franz Liszt: "Mazeppa" (fantasiøvelse). Div. enstemmige sange og "Time after Time (Cindy Lauper) som flerstemmig sats. "Ticket to ride" - sammenspilsnummer. |
Omfang | 7 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
At udvikle elevernes evne til at lytte sig ind til 'kernen' i et stykke musik og formulere egne tanker og deltage i en diskussion herom.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
"Stikord til Musikanalyse" (BK-papirer). Materiale om The Doors på www.1960erne.dk. Materiale om "Klassisk musik anno 2006" skrevet af Jens Hørsving (moosematrix.dk/klassiskmusikanno2006) Kort gennemgang af den klassiske musiks udvikling via musikeksempler: JS Bach: "Air". Beethoven: "9. symfoni" (uddrag), Ravel: "Bolero" (uddrag). Haydns ansættelseskontrskt fra 1761 - gennemgang og diskussion. Koncert med Odense Symfoniorkester den 30.11.06 Program: Milko Kelemen: Infinity Bent Lorentzen: Tivoli, koncert for accordeon og orkester (uropførelse) Unsuk Chin: snagS & Snarls. Scener fra Alice i Eventyrland (1. gang i DK) Poul Ruders: Saaledes saae Johannes "Ticket to ride" - sammenspilsnummer. Div. enstemmige sange. Elevoplæg om Australsk musik. Elevoplæg om "Stoffer og Rockmusik" |
Omfang | 12 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
At videreudvikle klassens evne til at samarbejde om et fælles musikalsk produkt.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|