| Termin | Sommer |
| Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
| Uddannelse | STX |
| Fag og niveau | Musik, B |
| Lærere | Bjarne Kusk |
| Hold | 2007-08-01 2-3Mu |
| Beskrivelse | Ingen |
| Sidst opdateret | 2008-04-23 |
| Indhold |
J. Grønager: "Nøgle til musikken" s.7-20, 71-87 plus div. opgaver. Musikeksempler til at eksemplificere forskellige taktarter og musikalsk puls. |
| Omfang | 18 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Arbejde med vokal flerstemmighed med henblik på et nuanceret udtryk.
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Grøngager: "Nøgle til musikken" s.22-27, 33-38, 43-55 + div. øvelser Materiale i.f.m. workshop m. John Tchicai JS Bach: Invention i C-dur Div. sange |
| Omfang | 15 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Bringe eleverne til det nødvendige musikteoretiske niveau.
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Følgende reperoire: "Fragile" (Sting) "Just the way you are" (Billy Joel) "One day I'll fly away" (Randy Crawford) "Go down Moses" (Trad.) |
| Omfang | 9 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionMålrettet øvning og arbejde med tekstudtale, sammenhæng og musikalsk udtryk i det hele taget. |
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
K. Tanggaard: "Jazz" (1980) s.58-64 B. Mørup: "Jazzbogen" (1994) s.38-42, 49-52,76-83, 103-109, 124-128, 129-133 Musikeksempler: Hot Sping Blues (Bessie Smith), Sugar Foot Stomp (Fletcher Henderson), One o'clock Jump (Count Basie), Ornithology (Charlie Parker), Mercy Mercy (J. Zawinul, Bitches Brew (Miles Davis), Watermelon (Hancock og Headhunters) |
| Omfang | 16.5 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Via baggrundslæsning samt en række analyser bliver eleverne gradvist i stand til selv at behandle, kommentere og perspektivere omkring musikkens struktur, harmonik, melodik etc.
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Eleverne indsamler selv materiale. Det ovrordnede emne er "Musik som udtryksform". |
| Omfang | 12 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionEleverne skal nu indenfor projektarbejdet udføre selvstændige musikanalyser og integrere resultaterne i projektet. |
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Projekter, skr. dokumentation fra disse. Noder etc. til eksamensnumre og forårskoncert: "Street Life" (Randy Crawford) "Black Horse and the Cherry Tree" (KT Stuntall) "Soul Shadows" (J. Sample, W. Jennings) |
| Omfang | 12 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Eleverne bevidstgøres om, "det gode oplæg". Hvad skal der til, for at et mundtligt oplæg fungerer.
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Div. opsamlingspapirer. Nodemateriale til eksamen. |
| Omfang | 6 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionEleverne bevidstgøres om, hvordan eksamen (musikkundskab og praktisk musikudøvelse) forberedes og udføres. |
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|