Termin | Sommer 2008 |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | STX |
Fag og niveau | Musik, C |
Lærere | Bjarne Kusk |
Hold | 2007-08-01 mu/uv |
Beskrivelse | Ingen |
Sidst opdateret | 2008-04-25 |
Indhold |
J. Grønager: "C-nøglen" (Systime 2005) s.7-17, 30-34, 39-50 + div. opgaver Div. enstemmige sange og "Ticket to ride" som sammenspilsnummer. |
Omfang | 10.5 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
At give eleverne kendskab til noder, rytmer, skalaer, akkorder samt notation af disse.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Musikeksempler: J.S. Bach: "Air", J.S. Bach: "Brandenburgkoncert no.2" (uddrag) A. Vivaldi: "De fire årstider" (DVD i uddrag) Uddrag af "Musikkens historie som tegneserie" |
Omfang | 3 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionAt skræpe elevernes evne til at lytte og give udtryk for det hørte. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
"Time after time" i 3 stemmigt arrangement. "Stand by me" - band plus kor-noder. |
Omfang | 4.5 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionTræne klassen i at samarbejde om et musikalsk produkt. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Grønager: "C nøglen" s.21-26, 30-34 + div. opgaver. Musikteoriprøve. Materiale fra Odense Symfoniorkester vedr. Bartoks 2.violinkoncert. |
Omfang | 5.5 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
At eleverne er i stand til at lave skalaer og akkorder.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Elevoplæg om: "Rap, Reggae, Hip Hop og Dancehall". "Dizzy Mizz Lizzy". "Spoon". www.1960erne.dk om The Doors. Uddrag af "Musik omkring os" (Eva Fock). Musik, tekst og livefremførelse af "Light my fire" med The Doors. Analyseskema vedr. analyse af rockmusik. Arbejdspapir omkring analysen af "Light my fire". |
Omfang | 9 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Analysearbejde introduceres og afprøves.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Analysepapirer (BK) "Respect" - Aretha Franklin. Musik, tekst, node. |
Omfang | 3 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionEleverne udvikler deres evne til selvstændigt at gennemgå musik og kommentere centrale elementer. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Musikprojekt - div. papirer omkring projektet, skr. dokuementation, fremlæggelse, eksamen. Projektemner: "Musik og ungdomskultur" og Musik med politisk budskab" Projektgrupperne finder materiale. |
Omfang | 12 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Eleverne skal nu arbejde selvstændigt med et emne indenfor det fælles tema.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
"Stand by me" (Ben E. King) "Time after TIme" (Cindy Lauper)
|
Omfang | 7.5 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionKlassen skal nu - under et vist tidspres - præstere effektivt og konstruktivt samarbejde omkring en/flere fremførelse(r) ved skolens forårskoncert den 30.4.2008. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Mundtlige fremlæggelser af klassens musikprojekter. |
Omfang | 4.5 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionEleverne skal nu "på egen hånd" levere musikanalyser som en integreret del af prolektarbejdet. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|