Termin | Sommer 2007 |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | STX |
Fag og niveau | Musik, B |
Lærere | Bjarne Kusk |
Hold | 2006-08-01 Mu/2g |
Beskrivelse | Ingen |
Sidst opdateret | 2007-04-24 |
Indhold |
J. Grønager: "Nøgle til musikken" s.71-87 + div. opgaver. Eksempler på forskellige taktarter via følgende komponister/musikere: Percy Sledge, B. Adams, Sting, Dave Brubeck, Fiona Appel, Red Hot Chili Peppers, J. Sibelius. Flerstemmige korsatser: "After you've gone", Promise Me. |
Omfang | 12 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
At indføre eleverne i 'kunsten' at synge flerstemmigt.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Lennon & McCartney: "Here comes the sun" George Michael: "Freedom" J. Grønager: "Nøgle til musikken" s.7-18, 22-27 plus diverse skriftlige opgaver. Numre v. kordagen: "Morgensang" (Gade/Ingemann), "Gratius agimus tibi" (Vivaldi), "Barberen" (Rossini) Div. enstemmige sange |
Omfang | 10.5 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Obs på det nødvendige i den enkeltes ansvar for processen og dens forløb.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
J. Grønager: "Nøgle til musikken" s.33-39, 43-47 plus div. opgaver. "Soul Shadows" fl.stemmigt kor. Div enstemmige sange. |
Omfang | 12 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Indføring i akkordlære og harmonisk analyse. Vægten lagt på praktisk arbejde med disciplinerne.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
J. Grønager: "Nøgle til musikken", s.33-39, 43-55 Div. skriftlige opgaver i funktionsharmonisk analyse. Program til advenskoncert: "Glade Jul", "Promise Me", "Shackles", "Freedom". Div. enstemmige sange. Musikanalyse: J:S: Bach: "Invention" i C-dur. |
Omfang | 15 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Fortsat arbejde med harmonisk analyse.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Tanggaard: "Jazz - en arbejdsbog" s.58-64 B. Mørup: Jazz" s.38-41, 49-52, 76-83, 103-109, 129-140. Art´kel fra P2-musik: "Bebop'ens skabelsesberetning" Praktisk musikudøvelse: "Mandela, Mandela" "Aisha" "Lullaby of Birdland" + en række enstemmige sange. |
Omfang | 20 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Et forløb om jazzens udviklig fra primitiv fyraftensmusik til avanceret kunstmusik.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Div. projektpapirer (BK) plus det materiale de enkelte grupper indsamler i projektprioden. |
Omfang | 9 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Eleverne udarbejder projekt i grupper ud fra det overordnede emne:
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Noder, tekst m.m. til de valgte numre. |
Omfang | 6 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionKlassen øver til forårskoncerten. Primært deres gruppefremførelser til eksamen. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Gruppernes skr. dokumentation fra projektarbejdet. Noder og andet materiale vedr. numre til eksamen. |
Omfang | 10.5 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Eleverne afslutter deres projekter og fremlægger dem. Klassen forbereder sig til den mundtlige eksamen.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|