Termin | sommer 2007 |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | STX |
Fag og niveau | Naturgeografi, C |
Lærere | Signe Johansen |
Hold | 2006-08-01 ng/n |
Beskrivelse | Ingen |
Sidst opdateret | 2007-04-22 |
Indhold |
Kernestof: "Alverdens geografi" s.223-236 minus fig.10.6 og fig 10.7 + s.105-116 + 55-63 Lærerens noter ang. befolkningstæthed og bæreevne, erhvervskulturer kopiside 31-38 Lærerens noter ang, elektromagnetisk stråling, sollys,Jordens udstråling og klimadiskussionen kopiside 50-53, 55, 58-59, 61-63 |
Omfang | 15 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
At blive istand til at forstå sammenhængen mellem teknologisk udvikling, samfundsforhold og miljøproblemer.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
"Alverdens geografi", Geografforlaget s.29-35, 39-46, 48-54 "Geografihåndbogen" GAD 1991, s.166-169 "Geografi 2", Vangdrup, munksgård 1983 s.77-80 Kopiside 72-73 |
Omfang | 13.5 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Temperatur og nedbørsforhold er vigtige for livsgrundlaget.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
"Alverdens geografi",Geografforlaget 2005, s.195-220 minus s.218 "Naturgeografi", Geografforlaget 2006, s.126-128 |
Omfang | 10.5 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Den store geologiske historie fortalt ud fra pladetektonikteorien:
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|