Termin | forår06 |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | STX |
Fag og niveau | Historie, A |
Lærere | Klaus Foldager |
Hold | 2005 hi/y |
Beskrivelse | Ingen |
Sidst opdateret |
Indhold |
Henrik Bonne Larsen & Thorkild Smitt: Danmarkshistorisk oversigt, Systime 2005 s. 41-49,54-63,91-97. Flemming Clausen m.fl.: Skabt til at skabe, Aschehoug 1997 s. 73-74 Keld B. Jessen (red.): Indsigt og udsyn, Systime 2005 s. 103-109,127-134 Harry Haue m.fl.: Det moderne Danmark, Munksgaard 1995 s. 49-53,57-61 Vibeke True: 1789-1989 et signalement af det moderne Europa, Munksgaard 1998, s. 10-13 |
Omfang | 10 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Målet er at bibringe eleverne en grundlæggende forståelse for sammenhængen mellem historien og kulturelle manifestationer. Fokus er således historisk, men med øje for det mentalitetshistoriske aspekt.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Hans–Kurt Gade m.fl.: Europas vej, Munksgaard 1994 s. 162-188, 194-199 Flemming Kilsgaard Madsen m.fl.: Opdagelserne, Munksgaard 1996 s. 7-11, 17-52, 54-63 |
Omfang | 11 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
At få viden om og kendskab til den europæiske ekspansion (opdagelserne) o. 1400-1800.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|