Termin | efterår 2006 |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | STX |
Fag og niveau | Historie, A |
Lærere | Klaus Foldager |
Hold | 2005 hi/y |
Beskrivelse | Ingen |
Sidst opdateret | 2006-09-10 |
Indhold |
Hans–Kurt Gade m.fl.: Europas vej, Munksgaard 1994 s. 162-188, 194-199 Flemming Kilsgaard Madsen m.fl.: Opdagelserne, Munksgaard 1996 s. 7-11, 17-52, 54-63 |
Omfang | 11 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
At få viden om og kendskab til den europæiske ekspansion (opdagelserne) o. 1400-1800.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Europas vej s. 200-223,232-236 Frederiksen - Grundbog til historie s.241-243 |
Omfang | 6 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Formålet med forløbet er at opnå viden om
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Frederiksen m.fl.: Grundbog til historie – Verdenshistorien 1750-1945, Systime 2001 (VH 1750)s.9-28, 31-36,38-44,53-59 Vibeke True: Et signalement af det moderne Europa 1789-1989, Munksgaard 1998 (kopi)s. 7-31, 46-74 |
Omfang | 16 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
”De store revolutioner” læses som optakt til emnet ”det moderne Europa”. Under emnet ”det moderne Europa” vil vi arbejde med de forandringer, der har præget Europas historie de sidste 200 år, og som kan sammenfattes i begrebet modernitet, forstået dels som de økonomiske, sociale, politiske og kulturelle rammer om menneskets tilværelse i Europa, dels som menneskets liv og tanker inden for disse rammer.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|