Termin | juni 2008 |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | ANDET |
Fag og niveau | Psykologi, C |
Lærere | Teresa Twardak |
Hold | 2007-08-01 3ps/2 |
Beskrivelse | Ingen |
Sidst opdateret | 2008-05-07 |
Indhold |
Peder Nielsen, Psykologi og socialpsykologi, s. 136-173, 119-120, Øknom 2006. Artikel, Politiken 01-09-1991, "Den lange vej til rygmærket" (Hells Angels). Film: American History X, Amerikans spillefilm, 1998. |
Omfang | 12 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Mette Shilling, Menneskets psykologi, s. 91-96, Munksgaard Danmark 2004. Hallvard E. Ringstad og Thor Ødegård, Typeforståelse, Jungs typepsykologi , s. 13-15, 33-64, Optimas Organisasjonspsykologene 2002. Artikel, Politiken 23.08.1998, "Psykopaterne". Artikel, Illustreret videnskab nr. 13-2001, "Jagten på den fødte psykopat" Brørup m.fl., Den nye psykologihåndbog, s. 29-35, 313-318, Gyldendal Uddannelse 2000. Film: "En morder vender hjem", tv2 dokumentar om Peter Lundin.
|
Omfang | 10.5 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Brørup m.fl, Den nye psykologihåndbog, Gyldendal uddannelse 2000, s. 36-39 (Eriksson), 43-49 (Mahler), 61-70 (omsorgssvigt), 171-174 (Giddens), 116-122 (Intelligens, autisme). Mette Shilling, Menneskets psykologi, Munksgaard DK 2004, s. 177-184 (Ungdom). Ole Shultz Larsen, Psykologiske perspektiver, Systime 1998, s. 105-108 (Piaget). Dokumentarprogrammer: Lille menneske, de første skridt 0-3 år. Er du mors lille dreng? (Omsorgssvigt) Mig og min alder 10-20 år Det gule hus i Ringe (Autisme) |
Omfang | 16.5 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionForståelse af sociale, følelsesmæssige og kognitive faktorer i menneskets udvikling, samt hvordan de sociale omgivelser spiller ind på denne udvikling. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Brørup m.fl, Den nye psykologihåndbog, Gyldendal Uddannelse 2000, s. 94-100, 103-108. (Opmærksomhed, hukommelse). Peder Nielsen, Psykologi og socialpsykologi, Øknom 2006, s. 94-99 (Hjernens grovstruktur). |
Omfang | 6 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionIndsigt i menneskets basale kognitive ressourcer og begrænsninger. Med udgangspunkt i små øvelser skal eleverne kunne reflektere over deres egen kognitive kapacitet og hvorvidt denne kan styrkes. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|