Termin | Sommer 2006 |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | STX |
Fag og niveau | Samfundsfag, B |
Lærere | Steen Borg Rasmussen |
Hold | 2005 Sa/n |
Beskrivelse | Ingen |
Sidst opdateret | 2007-04-27 |
Indhold |
SAMVIRKE: hIT MED REMOTEN BENNY JACOBSEN M.FL.: 90´RERNE MENNESKE OG SAMFUND S 60-75 KRÆFTENS BEKÆMPELSE:HVORFOR RYGER NILLE? S 8-15 OG 28-31 BENNYJACOBSEN MFL: LIV I DANMARK S 26-36 BENNY JACOBSEN: 90ÉRNES MENNESKER OG SAMFUND S 60-75 SSAMFUND, SAMFUNDETS SPORT |
Omfang | 5 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
FAGLIGE MÅL: ELEVERNE OPNÅR FORSTÅELSE AF GRUNDLÆGGENDE BETINGELSER FOR SOCIALISATION, SAMT STIFTER BEKENDTSKAB MED FORSKELLIGE SOCIALISATIONSTYPER.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Håndbog til samfundsfag c s11 og følgende Øvelsesopgaver i indsamling af information |
Omfang | 5 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
BENNY JACOBSEN: LIV I DANMARK S36-42, SAMT SUPPLERENDE STATISTISK MATERIALE. MATERIALE VEDR LIVSSTIL, EKSEMPLER NPÅ LIVSFORMER. SFI-SOCIALGRUPPEINDDELING, RUTEDIAGRAM VEDR SFI MICHAEL ANDERSEN:ERHVERVSØKONOMI S98-99 GOUL ANDERSEN: SAMFUND OG POLITIK I FORANDRING S84 |
Omfang | 10 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionFAGLIGE MÅL: AFGRÆNSE ET KULTURBEGREB, AFDÆKKE KULTURELLE FORSKELLE UD FRA FORSKELLIGE TEORETISKE UDGANGSPUNKTER. aNVENDE KVANTITATIVE OG KVALITATIVE MÅDE AT OPDELE BEFOLKNINGEN PÅ |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Birgit Vollmar Larsen Niclasen: Overvægt og fedme: Sociale følger, selvværd og livskvalitet Susanne Lunn: Spiseforstyrrelser Liv i Danmark: s 36-42 Week-endavisen 12-1-2000: Bræk Information 2-10-99: Vi lever i kroppens tid. Carsten Nejst Jensen: Mennesker imellem: Spiseforstyrrelser, s 221-225 Samvirke nov 2000: Fed, federe fedest Psykologihåndboge s 264-275 |
Omfang | |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionTværfagligt projekt. Målet var at øve evnen til at samarbejde forskellige faglige tilgange til samme emne. Problemformulering og skriftlig fremstilling blev øvet |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Johannes Andersen mfl: Grundbog... (Molins model) s 37-39 Tekster vedr. politiske beslutninger 5 s Politiken 3-1-06: Sander.... 2s Benny Jacobsen mfl: Liv i Danmark s 42-56 |
Omfang | 8 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionFormålet har været at eleverne skulle se en sammenhæng mellem kultur og ideologi, ligeledes at de kunne se sammenhænge mellem socialisationstyper, livsstil og ideologiers betydning eller mangel på samme. Der er derfor også arbejdet med forklaringer på partiadfærd. Forklaringer på partiadfærd skal videre anvendes i udviklingen af elevernes evner til at analysere komplekse politiske situationer. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Benny Jacobsen:Liv i Danmark s 58-86 Film: Kongekabalen Pol. 11-2-06 Tosserier Inf. 11-2-06 Frit Løb Goul Andersen: Politik og samfund i forandring s 12-21 |
Omfang | |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionOpnå forståelse for sammenhængen mellem kultur, ideologi og samfundsmæssige institutioner. Forstå forskellie magtreationer og magtresourcer og vurdere deres anvendelse. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Goul Andersen:Politik og Samfund i forandring s 72-88 Materiale vedr. "terror-pakke Materiale vedr Velfærdsreform Liv i Danmark s 87-97 |
Omfang | |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionDet er målet, at eleverne forstår nogle af de politiske konsekvenser der er kommet af den samfundsmæssige udvikling, de tidligere har beskæftiget sig med. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|