Termin | sommer 2006 |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | STX |
Fag og niveau | Idræt, C |
Lærere | Berit Waagner Nielsen, Rasmus Mejldal |
Hold | 2005 id/x-2 |
Beskrivelse | Ingen |
Sidst opdateret | 2006-04-19 |
Indhold | |
Omfang | 6 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Eleverne skal som resultat af forløbet:
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold | |
Omfang | 6 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Eleverne skal som resultat af forløbet:
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Øvelsesvejledning |
Omfang | 6 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
At arbejde med forskellige aspekter inden for sundhed: Kondition, styrke og bevægelighed. Herunder udførelse af test mhb. på vurdering af eget konditionsniveau. Blive bekendt med og gennemføre konditionsfremmende aktiviteter.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold | |
Omfang | 8 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Opnå basalt kendskab til og analyse af musik som redskab og virkemiddel i idrætten. Arbejde med dans og bevægelser til musik.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Idræt C - teori i praksis, pp. 90-95 |
Omfang | 9 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
At eleverne forstår betydningen af opvarmning før en fysisk aktivitet.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold | |
Omfang | 11 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
-At få en god spilopfattelse og -oplevelse som grundlag for senere udvikling af spilforståelse.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|