| Termin | grundforløb |
| Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
| Uddannelse | STX |
| Fag og niveau | Samfundsfag, A |
| Lærere | Steen Borg Rasmussen |
| Hold | 2007-08-01 SA/k (2k SA) |
| Beskrivelse | Ingen |
| Sidst opdateret | 2008-06-16 |
| Indhold |
Pol. 14-08-07: Rygestop. Hvorfor ryger Nille, forskellige problemstillinger, Liv i Danmark: 7-12, 32-46, Pol: 15-08-07 Forbud, Mundtlig formidling, 90érnes mennesker og samfund s 60-69, Indsigtb og Udsyn kap 1 og 2 |
| Omfang | |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Liv i Danmark s 7-23, 32-42, tekster, diverse avisartikler, Pol: Forbudsdanmark og Forbud, Information 22-09-07: Livslang Skolegang. Cases: Helle Holt, Karen Nielsen, film. |
| Omfang | |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Liv i Danmark og 90érnes mennesker og samfund s 60-69, avisartikler Dit Samfund: tekst 4.5 Thomas Højrup |
| Omfang | |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Liv i Danmark s 42-58, Dit Samfund s 19, Materiale på nettet fra bl.a. partiernes hjemmesider, samfundsstatistik og meningsmålinger. |
| Omfang | |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Liv i Danmark s 58-86 samt avisartikler, udsendelser m.m. om valget, avisartikler om diskussion af folkeafstemning om ny EU-traktat m.m.. Eksempler på lovgivningsproces. Jyll. Post 13-11-07 EU, Pol 10-12-07: Tavshed, Jyll.Post 23-11-07: Foghs farvel til kontrakter. Pol 1-12-02: Hvad Demokrati er. |
| Omfang | |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Per Kongshøj Madsen og Ernst Jensen s 40-62 Ole Hedegård Jensen: Dit Samfund s 96-101 Benny Jacobsen: Liv i Danmark s 100-106 og 116-122 |
| Omfang | |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Per Kongshøj m.fl. :Samfundets Økonomi s10-40. + diverse materiale, finanslovsforslag m.m. |
| Omfang | |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
På tværs af Samfundsvidenskaberne s 29-40 Dit Samfund 101-102, 106-115, Friisberg s 10-12 |
| Omfang | |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Benny Jacobsen m.fl.: Liv i Danmark s 130-144 Materiale fra nattet: Verdenserklæringen, Europarådet m.m. |
| Omfang | |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionEleverne opnår at forstå globaliseringens betydning for udviklingen af menneskerettigheder, samt får problematiseret det "universelle" i menneskerettighederne |
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|