Termin | Ikke angivet |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | STX |
Fag og niveau | Samfundsfag, B |
Lærere | Gunhild Jensen |
Hold | 2006-08-01 Sa/n |
Beskrivelse | Ingen |
Sidst opdateret | 2007-10-01 |
Indhold |
1. Unge i dag. Vi læser artiklen ”Unges infantile krav”. 2. Ungdom før og nu. Vi skal læse de to historier om Johnny og Jesper.(kopi) 3. Identitetsdannelse i det sen-moderne samfund. A. Giddens er en af de centrale teoretikere når det drejer sig om beskrivelsen af det aktuelle samfund. Vi skal læse om Giddens teori om det sen-moderne.s. 9-15 i liv i dk læses (kopi). 4. Identitetens byggesten. En anden central teori om identitetsdannelse er E. Eriksons teori, derfor skal vi læse den. S. 15-17 i liv i dk læses. 5. Familiens betydning. Vi skal se på familiens betydning for identiteten og forskellige typer af familier. S. 58-65 i dit samfund læses (kopi). 6. Livsstile og identitet. S 36-41 i liv i dk læses 7. Mini-projekt om unge i Danmark. (diverse artikler hentet fra nettet). |
Omfang | 14 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Dit samfund. Ole Hedgaard Jensen. Politisk kommunikation. S. 101-125. Benny Jacobsen og Ove Outzen. Liv i danmark. S. 42-56. Film: Kongekabalen. Materiale om partierne hentet fra internettet. Aktuelle avis artikler. |
Omfang | 15 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Interview: Nagieb Khaja (Repræsentanten ) Weekendavisen 19 januar 2007. Skoleliv: 9.a vil helst være helt almindelig Jyllands-Posten 20 august 2006 Jørgen Winding. Basis-samf. Systime 2005. S. 21-24 og 29-33 Mogens Nygaard Christoffersen. Ungdomssociologi.Columbus. Dansker, tyrker eller noget helt tredje. S.232-254 Dansk flygtninge hjælp. 25 spørgsmål og svar. 2005 Statsborger test. Dr. Dk. |
Omfang | 9 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|