Termin | sommer 2008 |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | STX |
Fag og niveau | Spansk, A |
Lærere | Berit Waagner Nielsen |
Hold | 2005 SP/2 |
Beskrivelse | Ingen |
Sidst opdateret | 2008-04-30 |
Indhold |
"La hija del Puma" (kernetekst) Filmen "La hija del Puma" Internetsøgning og opgave om Rigoberta Menchú Tum "Fresa y chocolate" (uddrag) Filmen Fresa y chocolate Video: "Et folks lidelser" "La violencia domestica", artikel i El Bola "Efterspil. Kvindemord i borgerkrigens skygge". Politiken 8. okt. 2007 |
Omfang | 19 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionMålet med forløbet er, at eleverne skal oparbejde et relevant ordforråd ifht. temaet. Med brug af dette skal de kunne tale relativt frit om vold og undertrykkelse, samt kunne identificere, hvilken form for vold eller undertrykkelse, der er tale om. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
"Moros en la costa" Hector Nieto Montoya: "Sueños" Manu Chau: "Clandestino" DR1, horisont: "Blind passager" div. billedmateriale |
Omfang | |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionVia læsning af temaets tekster samt forskellige oversættelsesopgaver, er målet med forløbet at eleverne bliver i stand til, på et nogenlunde flydende spansk, at redegøre for teksternes indhold samt deres samfundsmæssige relevans. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
La composición (kernetekst) El Bola (uddrag) Filmen: "El Bola" Cría cuervos (uddrag) Filmen: "Cría cuervos" Sang: Por qué te vas. (Cría cuervos) "Entrevista con Carlos Saura", i Cría cuervos. Internetsøgning og opgave om Carlos Saura
|
Omfang | 17 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionMålet for forløbet har været, udfra en kulturel og samfundsmæssig vinkel, at kunne identificere, forstå og samtale om børns opvækst under forskellige familieformer |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|