| Termin | Efterår-vinter 2005-2006 |
| Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
| Uddannelse | STX |
| Fag og niveau | Idræt, C |
| Lærere | Klaus Foldager |
| Hold | 2005 id/am-1 |
| Beskrivelse | Ingen |
| Sidst opdateret |
| Indhold | |
| Omfang | 6 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Eleverne skal som resultat af forløbet:
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Henrik Jagd m. fl.: "Krop og samfund", Gyldendal 1995, s. 9-29 Forskellige gamle idrrætslege taget fra: Jørn Møller: "So i hul" og Føde en bjørn", DGI |
| Omfang | 6 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Forløbet har som mål at udvikle elevernes evne til at anvende forskellige fags metoder til at belyse en kompleks problemstilling, i dette tilfælde menneskets skiftende syn på kroppen gennem historien.
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Eget materiale om kortlæsning og brug af kompas |
| Omfang | 6 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Eleverne skal som resultat af forløbet:
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Egne ark om test. Løbebåndstest |
| Omfang | 6 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
At arbejde med forskellige aspekter inden for sundhed: Kondition og puls, herunder udførelse af test til måling af eget konditionsniveau. Blive bekendt med og gennemføre konditionsfrremmende aktiiteter.
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold | |
| Omfang | 6 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Opnå basalt kendskab til og analyse af musik som redskab og virkemiddel i idrætten. Arbejde med dans og bevægelser til musik.
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|