Termin | Efterår-vinter 2005-2006 |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | STX |
Fag og niveau | Idræt, C |
Lærere | Klaus Foldager |
Hold | 2005 id/am-1 |
Beskrivelse | Ingen |
Sidst opdateret |
Indhold | |
Omfang | 6 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Eleverne skal som resultat af forløbet:
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Henrik Jagd m. fl.: "Krop og samfund", Gyldendal 1995, s. 9-29 Forskellige gamle idrrætslege taget fra: Jørn Møller: "So i hul" og Føde en bjørn", DGI |
Omfang | 6 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Forløbet har som mål at udvikle elevernes evne til at anvende forskellige fags metoder til at belyse en kompleks problemstilling, i dette tilfælde menneskets skiftende syn på kroppen gennem historien.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Eget materiale om kortlæsning og brug af kompas |
Omfang | 6 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Eleverne skal som resultat af forløbet:
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Egne ark om test. Løbebåndstest |
Omfang | 6 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
At arbejde med forskellige aspekter inden for sundhed: Kondition og puls, herunder udførelse af test til måling af eget konditionsniveau. Blive bekendt med og gennemføre konditionsfrremmende aktiiteter.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold | |
Omfang | 6 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Opnå basalt kendskab til og analyse af musik som redskab og virkemiddel i idrætten. Arbejde med dans og bevægelser til musik.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|