Termin | Efterår-vinter 2005 |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | STX |
Fag og niveau | Almen studieforberedelse |
Lærere |
Kirsten Munk Rømer,
Mette Foldager, Mette Juul Bang-Jensen Kirsten Rørbech Lars Torup Hans Hansen Ulla Andersen |
Hold | 2005a |
Beskrivelse | Ingen |
Sidst opdateret | 2006-04-26 |
Indhold |
Flemming Clausen et al.: Skabt til at skabe - renæssancens kultur i Europa, Aschehoug, 1989, p. 23-44. NVG-noter: Særligt udviklet undervisningsmateriale i NVG udarbejdet af NVG-arbejdsgruppen på Sct. Knuds Gymnasium, s. 3-11. Arbejdsark. |
Omfang | 21 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Overblik over antikkens, middelalderens og renæssancens idéverden. Kortlægning af forskellene mellem middelalderens og renæssancens videnskab og verdensbillede. Dermed skulle forløbet give eleverne indsigt i den videnskabelige og historiske sammenhæng, som det moderne verdensbillede udsprang af og indgår i. Subsidiært introduceredes gennem forskellige øvelser og vekslende arbejdsformer til de "gymnasiale arbejdsformer".
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Fag |
Fag
Andre faglige elementer
|
Indhold |
Steen Beck og Hanne Beck: Gyldendals studiebog (2005) s. 102-113 Kronprins Frederiks bryllupstale til Mary |
Omfang | 15 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Der arbejdes fra teori til praksis - evne til selv at skrive taler
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Fag |
Fag
Andre faglige elementer
|
Indhold |
Se de involverede fag |
Omfang | |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Basal problem-formulering,fremstilling,analyse konklusion / vurdering
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Fag |
Fag
Andre faglige elementer
|
Indhold |
Kirsten Hamman, Jeg er så træt af min krop (digt) Mette Thomsen,Plastic,3.True Love(romanuddrag) Keld B.Jessen,Indsigt og udsyn,4.Humanvidenskab Billedserie, Kropsidealer,fra oldtid til nutid. Andersen, FRANSKE BILLEDER, Comment lire l'image? |
Omfang | 35 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Individuel skriftlig projektrapport,6 s., med selvvalgt emne og selvstændig problemformulering.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Fag |
Fag
Andre faglige elementer
|